Ungdoms-DM Lydnad

Idag var det dags för nästa Ungdoms-DM, denna gång i lydnad och bara Izza med. Här kommer poäng:
 
Platsliggning 0p - Reste sig när en hund skällde, får försöka störningsträna ännu mer. För annars kändes hon lugn så hon borde kunna ha legat tiden ut.
Tandvisning 10p
Linförighet 6,5p - Skuttar, segt sättande, mycket uppe i luften - Haha, mycket i luften? Då ska hon se hur hon kan vara. Idag tycker jag inte det var så farligt. Känslan var bra också. Hon var med mig, till skillnad mot sist.
Läggande u gång 8,5p - Segt läggande - Det var som att hon först stannade till och undrade vad jag sa och sen kom hon på att det var ligg. Kommenderingen kom ganska snabbt så både hon och jag blev nog lite överraskade.
Inkallning 9p - Kunde ha något bättre tempo - Då hade hon nog dragit förbi mig ännu mera än vad hon redan gjorde vid ingången. Haha! Och dom har ju bara typ 15m på sig liksom. ;)
Ställande u gång 6p - Många steg - Testade utan handtecken idag, hon stannade ju i alla fall. Samma här, tidig kommendering så vi hann inte "gå in oss".
Apportering 8,5p - Lite lätt tugg - Fick hålla väldigt länge, så fick inget avdrag för att Izza släppte, det var ju snällt i alla fall. Men samma här som sist så släppte hon och drog iväg. Haha! Knasunge!
Hopp ö hinder 6,5p - Islag, slarvig avslutning - Suck, hon låste sig på TL efter apporten och hade inte fokus mot hindret när jag sa hopp så då blir det islag, sen glömde hon att man ska sätta sig fot, började kolla omkring. Så sa fot så hon inte skulle hålla på för länge och då hajjade hon. :)
Helhet 7
Summa: 117,5p
 
Det gick ju bättre än sist, så surt på platsliggningen bara och lite annat smågrejs. Men vi tar oss vidare uppåt i alla fall. Nästa helg kör vi officiell lydnad igen, två starter på en dag. Får se hur det funkar för henne. Nu ska vi träna platsliggning med störningar!
 
FILM :)
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0