Tävlingshelg!

I fredags kväll åkte jag och Izza hem till Emelie där vi skulle övernatta för att på lördagen åka iväg väldigt tidigt mot Motala och freestyletävling. Två starter i freestyleklass 1 stog på schemat. Bästa Emelie var med som supporter! :D
 
Första starten gick faktiskt hyffsat bra! Men jag vågade inte hoppas på uppflyttningspoäng eftersom det är så svårt att veta i freestylen. Men det räckte! Totalt 24,20p! Kul med första uppflyttningspoänget!
Ena domarens kommentarer: "Vilken energi! Vilket krutpaket! Jag hade gärna sett en låt med lite mer uns i eftersom ni är ett så häftigt/energiskt ekipage men du använder accenter väl. Jag vill se mer av er! (Att hålla en så högenergihund så tyst är riktigt bra jobbat!)".
Andra domaren skrev: "Väldigt entusiastisk/pigg hund, man blir glad av att se er! Bitvis jättefin timing! :)"
Kan man bli annat än glad av dom fina ordet? :D
 
Andra starten var hon lite mer skuttig och domarna var enade om att det räckte inte till uppflytt och båda skrev just det att det var lite för hoppigt/busigt och otydligt. Förståeligt!
 
Film på uppflyttningsstarten HÄR. :)
 
Sen var det typ rally hem för att hinna släppa av Emelie och hundarna, hem och lämna Izza, samt hinna duscha och byta om. För vi skulle in till Stockholm med jobbet för att käka lite och sen gå på bio - mycket trevligt! Kom dock hem efter 0.00 och somnade först typ 0.45, så det blev en suuuperlång dag!
 
Upp "tidigt" idag också, som tur var hade vi inte blivit lottade att starta tidigt, så det var ju inte lika tidigt som igår. Men tidigt ändå när man fortfarande var helt slutkörd efter gårdagen. Idag stog rallylydnad (debut) på schemat! Spännande att se hur det skulle gå. Tokig början på tävlingsplatsen då vi blev lite senare dit än jag först planerat (pga vägarbete) och parkeringen låg en liten bit ifrån, så att lämna Izza i bilen var inte någon idé. Så ut med henne och ryggsäcken. Skynda sig och anmäla sig (i sista stund innan det skulle stängas för vår klass). Duktig tjej ändå som hängde på, men lite stissig blev hon ju. Som tur var hann hon rast och coola ner sig innan jag skulle gå banvandring. Bur hade jag inte med mig, så fick binda henne. Och hon grejade det galant. Några skall mot andra hundar (som först började skälla), men hon hade lagt sig ner självmant också. Duktig tjej!
 
Sen var hon riktigt taggad när vi skulle värma lite, tur jag började när jag började och tur vi inte var först in! ;) Så hon hann coola ner och fokusera. Däremot glömde hon fokuset när vi väl skulle köra banan. Men mycket nya intryck innan och allt som hör tävling till skötte hon strålande idag så jag är nöjd över den biten! Mycket fel fick vi pga hon skulle nosa på vaaarje skylt... Haha! Så eftersom att skyltarna tydligen är stor störning för henne får vi ta och börja störningsträna med skyltar och grejor nu inför nästa! :) För det är egentligen inga grova fel vi gör (en fel övning idag bara) utan det är många av dom låga minuspoängen som gör att det drar iväg.
Idag blev det ynka 43p kvar när vi gått i mål, nästa gång siktar vi på mindre nos på skyltar och att inte smita före!
 
Film från rallytävlingen HÄR. :)
 
Efter rallytävlingen åkte vi vidare mot Arboga och liten briardträff med ringträning. När jag inte tittade eller pratade med henne gick det mycket bättre! Så det ska vi köra vidare på! Faktiskt så drog hon inte iväg efter någon annan hund då heller!! :D Wiiie!
 
Var hemma strax innan 20 nu ikväll, så den här helgen har jag verkligen inte varit hemma många timmar, jag har nästan spenderat fler timmar i bilen än hemma. Haha!
 
Nu ska jag ta och avsluta här och snart sova.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0