Struktur!

Har bestämt mig för att det ska bli mer struktur i Izzas träning nu! Ska vi kunna debutera på det tänkta datumet är det dags att lägga i en högre växel. ;) Så i måndags på väg hem gjorde jag en planering över veckans dagar vad för moment vi skulle träna på varje dag. :) Hittills har den hållt!
 
Idag efter jobbet trotsade jag snöovädret för att åka till klubben med Izza, det skulle vara skotträning. Blev dock osäker på om det skulle ställas in pga snön, men nej då! :) Perfekt! Första skottet kampade hon med leksak när det kom, dessutom lät det lite dovt. Så flyttade närmare och resterande tre skott som följde reagerade hon inte nämnvärt på. Tittade bara som vanligt på något av skotten när hon inte hade någon uppgift. Men ingen negativ reaktion utan fullt ös medvetslös som alltid annars sen. ;) Sååå skönt! :D
 
Sen fick vi hjälp att träna budföring, men det gick inte alls bra idag. Hon var som klistrad vid min ficka där kopplet låg... Suuuuck! Sjukt irriterande faktiskt. Men några bra blev det på slutet. Men långt ifrån lika bra som på senaste träningen.
 
Därefter tränade vi fotgåendet och det har blivit mycket mycket bättre känns det som! :D Körde även lite platsliggning med Guiness, brydde sig inte om honom men tycker däremot att det är sjukt onödigt att ligga kvar någon längre stund. Men när hon hajat grejen låg hon stabilt en stund innan jag gick tillbaka! :)
 
Hade bestämt att jag skulle träna Guiness också (agility), och även här trotsade vi vädret. Ställde upp några hinder och körde på en hel del handling med in i mellan, ta hinder runt, söka sig utåt osv osv. :) Man kan göra mycket med bara 5 hinder uppställda ändå. Han var pepp idag och superduktig!
 
Väl hemma blev det in i duschen för Izza för att spola av snötyngderna hon hade på benen. Stackars! Men hon körde på ändå, så det var ju inget som bekom henne direkt. ;)
 
Hon har varit väldigt nöjd nu ikväll, skönt! Och jag ska väl ta och avsluta för idag och ta mig i säng snart. :)
 
Vädret ikväll:
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0