Helgen

Det sas att det skulle bli vinter igen, snö och uschligt väder till helgen. Ja, lite snö kom det natten till lördagen. Men inte så mycket mera. Och det försvann snabbt. Däremot har det blåst ganska mycket i helgen. Men solen har hållit sig framme! Underbart! <3
 
I fredags tog jag med mig dagishunden Totte som jag passar till imorgon, måndag. Izza blev jätteglad när jag hade honom med mig! :) Här lite bus i bäddarna.
 
 
Vi har även varit ner till rastgården igår och idag på förmiddagen. Det tar ca 30min att gå dit ner för oss. Så blir perfekt uppvärmning (och sen nedvärmning) för hundarna innan dom släpps lösa för röj. Izza och Totte röjde verkligen jääärnet! Sting chillade mest och stog och kollade på galenpannorna. Men lite var hon med och lekte också. :) Sötnosen!
(Bara mobilbilder, så lite tråkiga. Men bättre än inget.)
 

Idag på eftermiddagen åkte vi iväg och tränade med Emelie! :) Wihoo vad det är kul! Blir alltid extra taggad när vi åker därifrån då vi alltid fått med oss något tips hur vi ska jobba vidare, och nu måste vi verkligen sätta fart. Snart är det debut - om vi nu blir redo tills dess...
 
Budföring
Det är sådan skillnad nu! Idag fick hon faktiskt köra typ full längd! :D Första gången tyckte hon det var lite konstigt. Andra gången peppade Emelie lite innan jag släppte och då kom hon ihåg vad det handlade om och sprang så fint så! Snart så är ett moment i alla fall klart. Hahahah!  ;) Fast det ska ju funka med vilken person som helst, så lite är det ju allt kvar. Men det går helt åt rätt håll, måste köra igång med spåret också så småningom, dumt om vi bara kan lydnadsdelen i brukset liksom. :P
 
Det dära fotgåendet, suck!
Men jag tycker nog att vi går åt rätt håll även där. Snart kanske vi hör rasslet av polletter som bara rasslar ner på rätt ställen och det sitter? Just nu jobbar vi mycket på att hon ska bli medveten om sin bakdel som just nu bara hänger och slänger där bak. ;)
 
Ställande under gång
Mycket kvar, försöker med hopp-stå inlärning... Hm! Får se hur det går..
 
Liten kedja
Sen testade vi en liten kedja där vi först körde läggande under gång och sen inkallning. Läggandet gick faktiskt bra! Förutom att hon satte sig - skitsnyggt! - första gången... Men när jag kom tillbaka låg hon kvar rakt utan att vrida sig! Däremot var det tydligen svårt att sitta kvar i inkallningen idag... Träna meeeer på det alltså. Sen glömde hon bort vad hon gjorde vid ingången, då hon bara sprang förbi mig.
 
Apportering
På bara några pass har vi nästan kommit så långt att hon klarar klass 1 apporteringen! Tack vare externbelöning! :D Idag testade vi lite olika saker för att vi inte ska fastna där, utan att hon även faktiskt ska kunna komma in i fotposition så småningom. Gick sådär. Men vi ska träna mera stadga i hållandet och variera med lite sånt här.
 
Jag inser att det är rätt mycket som ska läras in och sitta egentligen... Men så har jag väl ett annat tänk nu än förr också. Jag vill gärna nosa lite på alla klasser redan nu för att inte bara snöa in mig på en klass i taget. Samt bygga grunder inför nästkommande klasser också. Däremot känner jag en nackdel med mig som det är nu jämfört med förut. Nu vill jag att allt ska bli rätt, vågar inte "bara köra" och testa liksom. Utan näee, tänk om allt blir fel och jag förstår något går tankarna då. Det är bara att se tillbaka på Sting, herreguh liksom. Inget tänk alls i inlärningen. Jag läste reglerna och så tränade vi mot det målet utan tanke på att det kanske var "fel" sätt. Detta helt utan hjälp faktiskt. Och ja, vi har fått jobba på mycket felinlärda grejor i efterhand, men ändå så blev det ju inte sååå tokigt. Allt går bara man vill. Haha!
 
Apropå Sting så fick hon faktiskt också träna lite idag. Det blev fotgående - såå fin! :) Bättre än innan hon blev sjuk nästan ju... Och sen inkallning med ställande, stannade av lite innan. Snacka om minne för vad som skulle göras! :) Sen blev det lite träning på sidbyten för rallylydnaden. Glad tjej som fick träna. :)
 
Som avslutning vill jag tacka Emelie sååå mycket för att vi kommit igång ordentligt med träningen. Det var/är välbehövligt och väldigt mycket roligare att träna tillsammans! Tror nog att min lydnadshjärna börjar komma igång efter att den gick i ide i och med allt som varit med Sting. Detta mycket tack vare Emelie som påpekade att min hjärna var i vila... ;) Så att jag kunde börja väcka den. Haha!
 
Det var allt för idag.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0