Rallylydnadstävling Sting + träning med Izza

Idag tävlade jag och Sting rallylydnad (mästarklass såklart) på Vallentuna BK. Hon var pigg och glad på banan, några miss i kontakt. Men inte alls så mycket som det kan vara. Och högerhandlingen kändes ganska så säker! <3 52p blev kvar efter småfel och tre fel övning. ;) Men nöjd ändå faktiskt!
Film HÄR.
 
Izza var med då vi skulle åkt och träna, men kompisen mådde inte bra så för att hon inte bara skulle få ha tråkigt i bilen fick hon sig ett litet träningspass innan vi åkte hem. Det blev fritt följ -duktig! Lite ingångsträning för inkallning, då vi försöker få bort skutten i avsluten... Och slutligen en platsliggning 2min. Länge sen vi la platsliggning. Hon var jätteduktig. Flög en fågel ganska nära men hon låg kvar! :D
 
När vi kom hem la jag ett spår till henne (gjorde samma typ av spår igår). Ett kort spår med mycket pinnar i så hon kanske dämpar farten och blir mer noga i spåret. Igår var det fullt ös och inte såå intresserad av pinnarna, och medan jag plockade upp pinnen vi var i fortsatte hon iväg i 190 och som vanligt tappade spåret typ lika snabbt igen... ;) Idag kändes det faktiskt lite lugnare! Jag hade lagt pinnarna med liite längre emellan i alla fall, blev kanske lite väl tajt igår. I början struntade hon i pinnarna, mer typ okej där var något, so what.. Men jag "tvingade" henne att visa lite mera och belönade mycket vid pinnen innan vi fortsatte. Mot slutet så började hon till och med plocka upp pinnarna, och även fast hon inte gick preciiis i spåret vid en pinne så fick hon in doften av pinnen och backade tillbaka för att ta den! :D Sista sträckan efter sista pinnen spårade hon riktigt fint i ett bra tempo, vilket kändes bra så att jag kunde belöna upp det och bryta där! Får nog ta mig ut imorn också så kanske hon minns också.
 
Allt för stunden. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0