Vilken helg!!

Ja, nu är det ju "bara" lördag. Men jag och Izza har redan kört fullt ös.
 
Igår kväll var det lydnadstävling på klubben. 17 starter i lydnadsklass 1, och vi fick startnr 15. Lååång väntan alltså. Platsliggning la dom sist för att vara sjysta mot en person som var sen. :) Vilket faktiskt var Izzas halvsyster Dundra som skulle debutera. Dom gjorde en strålande debut, tyvärr nolla på läggandet men trots det klarade dom sig till ett 1a pris! :D Jättekul!
Izza skötte sig strålande och jag kände hur jag blev nervös under programmet och började typ skaka! Haha! Bara för att det gick bra och på hoppet hann jag tänka "snälla snälla smit inte förbi nu!", det gjorde hon inte heller. Och platsliggningen låg hon. Så vi klarade också ett 1a pris! :D 173,5p blev resultatet på och en 5e placering. Kuuul! Hon var så fokuserad hela programmet och samtidigt glad!
 
Betygen (domarens kommentar/min kommentar)
Platsliggning 9p - Extra kommando / Fick säga ligg två ggr... surt!
Tandvisning 10p
Linförighet 8,5p - Strul höger halt, snett sitt, tränger i språng, fin kontakt / Kändes riktigt bra! Som vi har jobbat! Och kul att jobbet gett resultat och lönar sig!
Läggande 8,5p - Något långsamt läggande / Snabbare kan hon, men det var ändå inte supersegt.
Inkallning 8,5p - Stoppar mot föraren / Riktigt rejält dessutom... Mååååste ta tag i det!
Ställande 7p - Tar tre steg, sent sitt / Även här, hon kan snabbare men det är även ett moment vi haft lite problem med att hon gärna går efter en bra bit ibland på träning..
Apportering 8,5p - Rullar apport i munnen / Glad att hon satt kvar efter att jag tagit apporten!
Hopp 10p
Helhet 10p - Vältränat och välbalanserat, bra jobbat / Kändes verkligen som vi börjar hitta varandra mer och att framförallt Izza börjat landa lite. :)
 
Film hittar ni HÄR. :)
 
Idag bar det av till Heby/Morgongåva för att testa på korningsbanan, stekande hett var det på banan... pjuuuh! Gränsen för att delta är 18mån och Izza är 18,5 mån! Jag själv var inte helt hundra på om vi skulle köra redan även om jag var sugen och hon gjort ett så bra MH, men vi fick uppbackning och anmälde. Och det är jag riktigt glad över nu! För hon gjorde en riktigt bra runda! Hon gick dock upp i aktivitet vid skotten i passiviteten, men fullt upptagen med att kampa dom sista två skotten. Inte ett dugg rädd! Skönt! Vi fick en 3a (pga aktivitetshöjningen) men det är godkänt och med 465p var vi långt över gränsen för godkänt som är 300p. Därmed har Izza fått sin första titel: KORAD!!! :D Wiiiiieee!
 
Film hittar ni HÄR. :)
 
Jag är så sjukt nöjd med min hund! :D Kan nog inte riktigt fatta att min hund blivit korad. Bara 18mån. Vet inte vad jag ska säga. Bara så glad över att jag fick äran att bli ägaren till henne! <3 Tack Therese för förtroendet!! :D
 
Tjingeling! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Stort grattis! Vilka framsteg ni har gjort. Så roligt att se vilken utveckling Izza gjort. Ni är verkligen ett "dreamteam" ;)

2014-07-21 @ 20:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0