LP1!!!! :D

Strax efter klockan 6 imorse satte vi oss i bilen, jag och Izza, för att åka till Sundbyholms travbana där Kungsör BK arrangerade lydnadstävling, samtidigt hölls det hopptävlingar (för häst). Samling kl.8, usch så tidigt tänkte jag först när jag såg PM, men nu med denna värme så tycker jag istället att det var skönt att vara klar innan värsta värmen kom.
 
Izza brydde sig inte nämnvärt även om det kommit upp i graderna en del tills det var dags för oss. Duschade av hennes ben+mage ordentligt en stund innan. Sen precis innan tassar och ben. Samt fick i henne vatten en stund innan, inte det lättaste! Det har varit mycket prat senaste dagarna om hurivida man ska tävla sina hundar i värmen eller inte. Jag anser att man får göra en individuell bedömning, hade Izza dippat hade jag inte tvekat en sekund på att bryta programmet! Men som sagt, hon dippade inte. <3
 
Under platsliggningen såg Izza några hästar på avstånd, men brydde sig inte. Sen var det någon häst som gnäggade och jag tänkte att nu flyger hon upp. Men nej då! Var även lugnt kvar på platsen då speakern pratade! :) Bästa var nog att hon la sig på första kommendot!! :D Typ första gången! Sen var det en hund som inte ville lägga sig så vi fick vänta ett tag innan vi fick gå. Men hon låg lugnt kvar då också. :)
 
Betygen
Platsliggning 10
Tandvisning 10
Linförighet 8,5 Tränger, s.s / Blev inte så lång uppvärmning pga värmen, därför lite mer trängig än vanligt.
Läggande 9 Lite segt läggande
Inkallning 8 Hoppar på föraren, sent sitt / Inte så litet hopp heller... Varför ska hon börja överdriva??
Ställande 9 Tar steg / Mycket bättre än sist, woho!
Apportering 5 Reser sig, tuggar, släpper / Suck...
Hoppet 0 Tjuvstartar / Onödigt.. Hinner vända mig precis så startar hon.
Helhet 10 Jättehärligt! Glad
Totalt 160p, 1:a pris, 2a plac. LP1!
 
Sååå nöjd med henne! Precis när vi ska starta vår linförighet så är det prisutdelning på hopptävlingen och den underbara pepplåten "Stand Up (for the champions)" drar igång! Snacka om härligt mood man kom in i och jag gick nästan och log kändes det som! Izza klistrad vid sidan och jag var inte nervös (brukar inte vara det, men förra tävlingen blev jag det av någon anledning), såååå härlig känsla! :D
 
Trist att nolla hoppet bara, men men sånt händer. Ikväll ska vi ta ett litet repetitionspass i hur man beter sig med apporten och hur man väntar på kommando vid hoppet. ;) För imorn ska vi tillbaka! Även om vi tog LP har jag ju ändå betalat och det är bra träning, speciellt inför U-SM, att testa tävla två dagar i rad. :)
 
Här finns filmen från idag. :)
 
Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0