Träääning! :)

Idag träffades jag och Emelie på Bro-Håbo BK för lite lydnadsträning.
Jag hade bara Izza med mig då det var ruggigt väder så Sting skulle nog tycka det var mysigare att ligga hemma i soffan och kolla på OS. <3
 
Körde några korta korta inkallningar där jag stog i lite olika vinklar så hon fick hitta ingången själv. Duktig! :)
 
Sen blev det kort budföring med fokus på att stanna kvar hos Emelie. Så vi skickade aldrig tillbaka till mig, utan blev bara skick till Emelie och så gick jag och hämtade henne. Tyckte det blev stor skillnad redan efter några gånger! Bra! Då hon annars har sprungit dit, vänt och sprungit tillbaka innan hon satt sig ens liksom.
 
Därefter blev det fokus på apporteringen (2an). Hon ville tjuva, tjuva och återigen tjuva! Så det blev mycket stadgeträning. En gång fick hon hämta och guuuh så fint gripande! :D Sen så kämpar vi vidare helt enkelt med att kunna sitta och hålla den i munnen, bara så ni vet så är det faktiskt sjuuuukt svårt och onödigt enligt Izza. ;) Suck...
 
En liten platsliggning blev det också med en okänd hund. Hon reste sig aldrig helt, men hade lite svårt att ligga stilla och coola ner. Men vi har inte tränat så mycket heller, och jag gick tillbaka ofta och belönade och var bara på kort avstånd. Mera träning på det! Måste bli bättre på att lägga in platsliggningen.
 
Efter ett litet brejk blev det lite fotgående, något ofokuserad så blev inte alls mycket. Och sen lite freestyle som avslutning. Hon är fortfarande väldigt nöjd känns det som så jag kan pyssla med något annat en stund innan vi ska ut för promenad. :)
 
Överlag nöjd, men det är mycket kvar att jobba på! :)
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0