Izza freestyledebut!

Har inte hunnit blogga något i veckan då jag slutat 18 varje dag, är då inte hemma förrän strax efter 19 och då ska hundarna ut. Men nu så kommer ett inlägg från dagens tävling. :)
 
Debut alltså för Izza i freestyle. Det var i Haninge hundhall. Det kunde gå hur som helst. Hon kanske skulle flippa totalt och bara flänga omkring utan fokus, eller faktiskt kunna fokusera. Vi skulle dit för att göra någonting kul bara. :) Izza blev lite stissig när vi skulle till uppvärmningsringen, fick jobba mycket med fokusgrejor först bara. Kändes inte helt cool när vi gick in på plan. Men mycket mera med mig, och när vi väl körde igång var det fokus på mig! :)
 
Vi hade roligt på plan och jag tycker hon skötte sig utmärkt för att vara första gången! Inte iväg och kolla in grejor, utan fokuserad på sin uppgift. Även om det blev några småmissar, men inga stora. Tyvärr så blev hon lite förvånad när musiken drog igång, hon skulle ligga, så hon ställde sig upp och fokuserade lite på den. Men sen körde vi på! Någon miss på någon snurr där jag fick ge ett till kommando bara.
 
För er som inte vet hur det döms så döms det i tre kategorier och man måste ha minst 7,5 i snittbetyg på varje del för att få uppflyttningspoäng. Det var två domare som dömde idag, så då tar man deras snitt helt enkelt i resp. del.
 
Den ena domarens kommentar var: "Bra följsamhet genom hela programmet (förutom precis i starten)." och vi fick dom här poängen:
Utförande: 7,70p
Programmets planering & kvalitet: 7,60p
Tolkning av musik: 7,70p
 
Den andra domarens kommentar var: "Lite störd av omgivningen. Några missar vilket gör programmet lite otydligt." och vi fick dom här poängen:
Utförande: 6,30p
Programmets planering & kvalitet: 6,00p
Tolkning av musik: 6,90p
 
Totalt blev det 21,10p och denna uppdelning: 7,00 - 6,80 - 7,30.
I det läget när man läst protokollet och poängen undrar man faktiskt om domarna tittade på samma hund? Hur kan man tolka det så olika, den ena säger bra följsamhet och den andra att hon är störd av omgivningen... Jättemärkligt tycker jag! Trist också när vi skulle fått uppflytt av ena domaren faktiskt. Men så är det. Jag är i alla fall jättenöjd med henne!
 
Såhär såg det ut idag!
 
Länk till filmen http://www.youtube.com/watch?v=0ZwAGHvSLYQ&feature=youtu.be. :)
 
Och med det säger jag tjingeling! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0