Hopptävling och hundträning

Allt på samma dag.. är riktigt trött nu!
 
Idag var det hopptävling på ridskolan, har börjat rida på lektion där nu för att kunna komma igång med ridningen lite mera igen nu när det blev som det blev med Ville. :/ Så då kunde jag delta på klubbhoppningen idag. Bestämde mig förra veckan och då skulle jag få testa Bailey nu i torsdags för att se om jag ville tävla honom (aldrig ridit honom innan nämligen). Det kändes bra så vi körde! Hoppade dock bara 70cm. Vi kom till omhoppning men där petade han tyvärr ner sista bommen. Surt, kom precis utanför placering. Tror jag hörde något om att jag hade bästa tiden annars... Får väl se när resultatet kommer upp och jag får se tiden. Men det spelar ju mindre roll när man petar en bom. Men duktig ändå!
 
Fick även frågan om jag ville hoppa Laurel i 60cm, och såklart jag ville. Kul att hoppa flera. :) Och med Laurel blev det bara träningstävling för hans del och inte sikte på vinst då han lätt blir spänd. Men han skötte sig super! :) Dubbelnolla på honom i alla fall. :)
 
Nöjd med båda killarna idag! :) Filmer:
Laurel 60cm
Bailey 70cm
 
Sen hem för dusch och lite mat i magen innan vi åkte och tränade med Emelie, skulle gjort det igår egentligen men blev tyvärr inte av. Så det var kul att det blev lite träning idag istället! :)
 
Det jag tycker är svårt med Izza är att det känns som att ena dagen/träningstillfället känns hon väldigt på g till att vara redo för debut. Medan nästa pass är det lååångt kvar. Precis så kändes det idag. Igår stannade vi och tränade på en parkering när vi var ute på promenad, då gick det superbra verkligen! Idag när vi träffade Emelie kändes det som att vi backat många steg. Men jag är inte riktigt rättvis heller när jag säger så. För Emelie säger att det hänt mycket sen sist vi träffades och tränade. Och ja, det har det väl egentligen i just DET sammanhanget. Vi kommer till en plats, ingen direkt promenad innan och hon får upp sån förväntan för att Emelie (och hennes hundar) är där. Så det blir inte alls lika som när vi tränar hemma då vi oftast går promenad först och tränar sen.
 
Så egentligen... hon var duktig idag! Fotgåendet börjar på riktigt lossna! Däremot kämpar vi med att man faktiskt ska sitta kvar när matte sagt sitt kvar, suck! När vi körde ställande under gång-träning kändes hon lite pajas-aktig så det gick inte så bra. Plus att hon blev otroligt störd av ett gäng fåglar som snackade.. Haha! Och hon ska bo på "landet"? Däremot gick faktiskt inkallningsingången riktigt bra ändå! (Emelie höll i så vi slapp bråka med sitt kvar).
 
Super med träningsträff! Nu ska vi träna på för fullt i veckan, vi har faktiskt anmält till träningstävling nästa helg bara för skoj, så får vi väl se hur det går. Haha!
 
Ska ta och avsluta här nu så jag snart kan få däcka i sängen, riiiiktigt trött!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0