Utställning & agilitytävling

Hann inte blogga om gårdagens utställning då min moster, mina två kusiner och den ena kusinens bebis var här på besök. Så här kommer det och blogg om dagens agilitytävling. :)
 
Igår åkte jag och Izza till Gävle BK för att ställa ut. Sista gången i valpklass för Izza, den 12 oktober blir debuten i juniorklass! :) Något som däremot inte känns så jättelockande just nu då hon inte alls uppförde sig bra igår. Det var fullt ös och inte alls fin trav riktigt... Men hon höll ihop sig hyffsat bra i den individuella bedömningen och belönades med HP och BIR-valp, men sen i finalen åkte vi ut då hon var ännu mer vild där. Tog nog inte ett enda travsteg... suuuck! :/ Jättetrist såklart! Blir hårdträning fram till nästa utställning... kritiken löd såhär:
"Soon 9 months. Good bone. Correct head. A bit narrow under jaw. Dark Eyes. Good neck and topline. Still developing chest. Balanced angulations and movement. Nice temperament."
 
Härmed har vi lämnat valputställningarna med inte en enda utställning utan HP! Känns bra! :) Nu får vi se hur det går i nästa klass. Kan hon bara springa så kanske hon kan gå bra? Ingen aning.. Det får vi se om två veckor.
 
- - -
 
Idag åkte jag, Guiness och Izza till Katrineholm BK för att jag och Guiness skulle tävla agility. Jag hade med mig Izza då planen var att vi efter tävlingen skulle åka och träna tillsammans med Emelie. Så blev det inte då Izza blev riktigt risig i magen. Sprutdiarré utan dess like, verkligen bara brunt vatten! :( Kräktes gjorde hon också. Stackars liten, kändes inte kul alls att hon skulle vara med på tävling och vara i bilen när hon inte mådde bra. Och såklart var jag ju själv idag. Så att försöka fokusera på tävlingen när Izza inte mådde bra blev ett litet prov.
 
Hoppklass 2:
Under banvandringen hade Izza spytt igen, och vi hade startnr 16 jag och Guiness. Så det blev lite snabbupptorkning och lägga en handduk över så jag skulle hinna värma Guiness, som tur var hade vi ju gått lite innan banvandringen också. Sen ner till planen för att köra. Kände att han var ganska så fokuserad ändå. Men det var inte jag kände jag under banan. Jag jobbade inte speciellt mycket för att hinna dit jag hade velat eller hjälpa honom att ta snäva svängar. Fick slalomfel då han gick ur för tidigt då jag först var knäpptyst och sen helt plötsligt började "hjälpa" honom mot slutet med "slalom slalom", vi får helt enkelt träna mer på att han ska ta klart hela slalom fast jag är bakom, då det kändes onödigt för mig att följa med genom hela då vi skulle tillbaka sen på en lång rak tunnel. Sen tar han fel tunnel för att jag återigen inte jobbar. Men vi kör vidare och han löser ändå allting bra tycker jag. Vi hade kunnat klara banan om jag bara var med också.
 
Agilityklass 1:
Återigen jobbig uppladdning för min del. Tyckte Izza blev allt hängigare och visste inte vad jag skulle göra. Hon vägrade äta något och dricka gick okej, men hon var inte sugen. Jag och Guiness skulle ha startnr 20 i den här klassen men jag fick flytta fram oss till nr 1 så jag skulle kunna åka sen direkt för att komma hem med lilla Izza.
En ganska tråkig bana var det. Men hör å häpna vi nollar i alla fall! :D Kommer på 5e plats och fick första pinnen i agility 1an! Härligt härligt! :D Tack till våran snälla klubbkompis Maria som var kvar och kunde lämna in våran tävlingsbok! Men även här fanns svängar som vi hade kunnat korta av, jag var inte riktigt med till 100%, men vi klarade ju oss ändå.
 
- - -
 
Nu var det ett tag sen Izza kräktes eller bajsade och när vi kom hem ville hon dricka jättemycket. Jag stoppade henne då jag ju inte visste om hon ens skulle få behålla vattnet. Fick i henne en halv burk morotspuré och faktiskt så ville hon ha några foderkulor också! :) Hoppas det bara var något kortvarigt och att hon snart är pigg och glad igen.
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0