Bäst i Väst!

Andra briardspecialen för året är genomförd och det var första gången jag var ner till Bäst i Väst! Riktigt trevligt och nästa år satsar jag självklart på att åka ner igen! :D
 
Blir inte något långt inlägg ikväll. Men jag är såå jättenöjd med Izza! <3 Fina "lilla" valp! Skötte sig bra i ringen igår när hon ställdes. Idag tränade vi lite innan tikarna skulle köra igång sin utställning. Och det är fullt fokus trots störningar runtomkring! När vi jobbar jobbar vi helt enkelt, då ska det inte kollas in allt annat! :) Älskar hennes framåtanda och arbetslust!
 
Jaa, jag skryter massor om henne, men så härligt att kunna ha henne lös ute på en lång inte jättebred (fast inte smal heller ;)) gräsäng hyffsat nära en väg och med kohage på andra sidan utan att vara orolig att hon sticker iväg alltför långt. Och vänder på en femöring när jag ropar! <3 Perfekt just under sån här helg då hon annars skulle bli ett "nervvrak" nästan om hon bara skulle behöva gå kopplad. Har märkt att hon mår mycket mycket bättre då hon fått röra sig fritt en stund varje dag. :) Hon behöver liksom det utrymmet.

Hon fick HP även den här gången och slutade som BIM-valp mot Ouzo igen. Men jag är mer nöjd med uppvisningen Izza bjöd på igår till skillnad från veckan innan! :) Det går framåt! Här är kritiken:
8 months. Good size. Head is stronger in scull but not so strong muzzle. Full dentition. Corrext eyes. Lighter ears. Excellent body. Straight legs. Excellent movements. Correct clewclaws. Good coat. Active and lovely temperament. Excellent tailcarriage in movement. Very promising. 

Izza BIM och Ouzo BIR! :) Fina båda två! Tack Katarina för lån av bild!

Snart dags att möta kudden. Alltid så skönt när man får sova i sin egna säng. Men det har gått så bra att sova borta också, och även där skötte sig Izza väldigt bra! <3
Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0