Hundträning!

Nu ska jag verkligen försöka komma igång med bloggen ordentligt! Ta upp det här med träningsblogga och lite annat som händer. :)
 
Skönt att inte ha något planerat eller några egentliga måsten när jag kom hem från jobbet idag. Slutade 16 idag och då är jag hemma strax innan 17.30 eftersom jag numera åker kommunalt in till jobbet i Solna för att bensinen är så dyr. Det blir ju lite längre resväg såklart, men känns ganska värt när inte större delen av lönen går till bensin istället. :) Ikväll blev det först promenad 30min med hundarna där dom går lös i princip hela tiden. Jätteskönt för Izza som behöver sträcka på benen. :) Sen blev det träning för Izza. Det här gick vi igenom idag:
 
Metallapporten - Av någon anledning har den blivit äcklig... Suck! :( Det som gått så bra och inga problem. Men sen av någon anledning blev det uppehåll med den och efter det har den varit äckligare enligt henne. Jättetrist! Så funderar på att gå tillbaka till skeden hon hade när hon var bäbis... Kanske är det för att metallapporten börjat skramla (sitter lite löst på sidorna) som blivit äckligt? Ja, det återstår att se. Vi måste ju få till det!
 
Träapporten - Inga problem att ta den i alla fall. ;) Men däremot att sitta stilla med den. Men hon överraskade mig genom att flera gånger kunna hålla kvar den hela vägen in i fotposition! :D Bara fortsätta traggla såklart så kommer den polletten säkert att trilla ner. :) Vill ju gärna att hon ska greppa långt fram så den inte hamnar på baktänderna, känns som lättare till tugg då. Vilket jag även sett på henne. Vi kämpar vidare. :)
 
Fotgående - Något som hon visade i helgen att hon faktiskt börjat förstå! Vi var ju upp till uppfödaren och hon ville se hur det såg ut. Jag sa att hon kan inte. Det enda hon kan är ingången. Men såklart så visar hon upp två steg riktigt fint fot! Även språng i fot gick kanon! Så där står jag och får ta tillbaka det jag sagt. :P Bustroll! Men så nu tragglar vi vidare och det känns bättre, hon har nog börjat förstå att det handlar om att ha kvar tassarna i marken också för då blir det enklare. Hon har ju varit lite som en känguru när man ska ta första steget och då kommer hon ju ur positionen. Får se var det hela landar så småning om. Hon har ju inte långt kvar tills hon får tävla lydnad (och rallylydnad), men jag tycker det är långt kvar tills hon är redo. Så vi får väl se helt enkelt. Vill inte skynda för fort fram.
 
Sen fick Sting också träna, och oooj så glad hon blev! <3 Riktigt taggad och med tryck! Fick inte göra så mycket och inget direkt avancerat. Tror hon var glad att bara få göra något över huvud taget. :) Ska ta någon dag den här veckan att blogga om hennes behandling. Det var länge sen nu. Men snart är det slut, om några veckor ska hon få sista behandlingen och några veckor efter det ska det göras en utvärdering. Så får vi se vad som händer. :) Hon mår i alla fall väldigt bra tycker jag.
 
Tjingeling så länge! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0