Utställning nr 2 för Izza

Idag var det dags att vänstervarva igen för Izza. :) Haninge var vi till idag, inoff valputställning. Idag fick hon ligga i buren som jag tog med (stålbur). Gick in utan problem och var jätteduktig att ligga där. Trots att vi aldrig burtränat direkt. Utan den enda erfarenheten från bur hon har är ju bilburen. Som hon dels då legat i när vi åkt men även med öppen baklucka. Så den "träningen" har väl räckt för att hon ska känna sig trygg i buren. Bara några få gånger skällde hon ut någon hund som kom för nära buren. Annars låg hon lugnt och kopplade av. Skööönt!
 
Hon var ensam i rasen idag och skötte sig strålande i ringen! Sprang fint och stog stilla. Inga problem när domaren kände igenom henne. :) Så duktig tjej, och det belönades med HP + BIR!
 
Några timmars väntan på finalen, onödigt då vi inte blev placerade. Men hon skötte sig bra. Det var måååånga valpar som skulle in, säkert 15-20st då dom inte haft någon gruppfinal innan. Det blir ju lite trist då man inte ens får en grupplacering med sig. Men men, så är det på valputställningar, dom gör lite som dom vill. ;) Men på söndag är det off. bruksutställning igen! Ensam valp då med tror jag vi var. Hoppas på BIS-placering då istället! :)
 
Nu ska jag ta mig tid att uppdatera hemsidan, det var inte igår direkt... ;)
 
En liten bild från gårdagen, ganska så fint steg! :)
 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0