Trädgårsfix

I tisdags påbörjade jag lite trädgårsfix. :) Vi har bestämt att ta bort häcken på ena sidan om ingången för att ev. göra en till parkeringsplats där då vi har en bil för mycket för uppfarten. Vilket betyder att någon alltid måste stå på gatan, vilket skulle vara skönt att slippa. :)
 
Såhär såg den ut från början.
 
 
Så steg ett blev ju att klippa ner den.
 
 
Och nästa steg att gräva upp alla rötter. (Nu ska allt bara fraktas bort...)
 
 
Längre än så har vi inte kommit på den sidan. Men på andra sidan växer häcken så mycket. Och har blivit alldeles vild. Så idag tog jag tag i att trimma till den. Och som jag skrev på bilden så är jag ganska så nöjd då det var allra första gången jag trimmade häcken! :D Kanske ska skola om mig till trädgårdsmästare? Det är ju trots allt ganska kul att fixa och dona. :)
 
 
Förutom att trimma häcken idag så har jag först jobbat för karamellkungen på förmiddagen och sen åkte jag och hundarna till klubben för att kolla på lydnadstävlingarna. :) Mysigt att sitta bredvid och bara kolla idag.
 
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det blev fantastiskt fint! När man kör upp längs gatan är det svårt att tro att den finaste Spireahäcken står på vår tomt! Tack och bock för allt jobb du gjort! En bättre morsdagspresent kan man inte få <3

2013-05-25 @ 19:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0