Länge sen sist

Länge sen jag skrev nu... Förra veckan åkte jag till Göteborg Horse Show med en kompis. :) Riktigt kul! Vi åkte dit på onsdagen, var på Scandinavium tor-fre och så hem på lördagen. Söndagen kollade vi på världscupfinalen tillsammans på tv då det tyvärr var slutsålt att se på plats. :) Mycket hoppning dessa dagar, kul att se alla duktiga! :)
 
I måndags var jag och hundarna iväg till Carina Lindroth (http://www.cialindroth.se/) för att fotograferas. :) Sting är "van" studiohund, hon har ju varit iväg på sånt några gånger tidigare. För Izza var det första gången men hon skötte sig kanonbra! Fokus när det gällde och på något sätt lyckades vi få bra bilder på Sting när inte Izza skulle vara med. ;) Inte lätt men det gick. Väntar nu spänt på resultaten. Här kommer ett smakprov och jag är såå nöjd med denna bild, Izza är ju för söt! Och man kan tro hon är inklippt, men det är hon alltså inte! Hon är bara knasig. Haha! <3
 
 
Igår var en dag med full rulle. Först till stallet för att longera Damien då han fick behandling av kiropraktor i tisdags.
Vidare till klubben för att träna med Jessica och Triss. Izza fick lite "utställningsträning". Vi hade en hund framför och en bakom. Gick över förväntan faktiskt! Hon KAN fokusera på mig utan att bara dra mot hunden framför :) Utställningsdebut om EN VECKA!! Spännandeee!
 
Sting fick köra dessa moment:
Fritt följ: kommendering av Jessica och jag beölönade många ggr. Jättefint, dock ganska taggad så hon blir lite plogig. Men fullt fokus i alla fall!
Rutan: Bra! Hamnade preciiiis vid kanten, får träna mera mer target ett tag nu så hon hamnar längre bak.
Hopp apport: Första gången inte riktigt fullt tryck trots galopp i alla fall, lite lite tugg/omtag i första sprången, fick belöning innan ingång. Andra gången klockrent! mer fokuserad. :)
Metall: Började galoppera själv och jag backade bak och belönade, ingen ingång.
Vittring: KANON! Första skicket, körde elitmässigt. Galopp ut, letade och tog direkt pinnen när hon kom till den rätta, inte ett enda tugg. Dock trav in då, Men det var inget tugg öht! Lycka!
Fjärr: Körde litegranna bara med godis bakom och tyckte det kändes bra. :)
 
Sen höll jag agilitykurs och efter den åkte vi till Kista där det var dags för tredje gången på valpkursen. :) Inkallningsövningar var det fokus på igår. Något vi ska göra 5 repetitioner per dag på tills vi ses nästa gång om en månad! Gäller att komma ihåg det. Det "jobbiga" är att man behöver en medhjälpare.
 
Hittills idag har vi inte gjort så mycket, jag har städat litegranna och snart tänkte jag åka iväg till stallet. Ikväll är det kommenderingsträning på Väsby BK med TL-gruppen. :) Får se hur det går, har valt (förutom gruppmomenten och fritt följ som ingår) rutan, hopp apport och vittring. :)
 
Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0