Lång väntan...

 
På något jag helst sluppit "sitta" och vänta på. :/
 
Har inte sagt något om det här innan mer än till några få, men känner att jag nu vill få det ur mig ändå. I helgen skulle jag och Sting egentligen tävlat lydnad på klubben. Men så kommer det inte att bli, och på fredag vet jag om vi ens kommer kunna tävla på briardspecialen.
 
Det hela började i lördags, klappar på Sting under halsen och känner då något jag önskat slippa känna någonsin mera! Svullna lymfknutor, båda på halsen! För er som inte vet så var det första symptomen jag kände på Pippi som då fick diagnosen blodcancer bara några dagar senare när vi först varit hos vanliga vet och sen fått åka direkt vidare till Ultuna.
 
Ringde till veterinären i måndags och lyckades få en tid samma dag. Båda lymfknutorna på halsen svullna, och den ena vid bogen lite svullen. Ingen i övrigt att anmärka på. Ingen feber, lungor/hjärta verkade vara ok för veterinären sa inget efter att ha lyssnat på dom. Blodprov togs och även för borrelia. Även ett litet prov från ena lymfknutan vid halsen togs för att skicka iväg för analys.
 
Åkte tillbaka senare på måndagen för att dels betala (då jag ville köra direktreglering) och få provsvaren på blod och borrelia. Inte borrelia och det enda med blodet var att hon låg lite lågt på vita blodkroppar. Vilket kan bero på att hon haft en infektion utan att det märkts på henne och att dom vita blodkropparna tagit slut. Så det var bara att vänta på svaret från lymfknutan helt enkelt och ta det därifrån. Veterinären trodde inte det skulle kunna vara samma som Pippi då bara lymfknutorna på halsen och en till var svullen. På Pippi var ALLA svullna. Sen spelar hennes allmäntillstånd in och hon är hyffsat pigg ändå tycker jag. Visst att hon kanske varit lite seg. Men det har också varit extremt varmt/fuktigt ett tag också.
 
Så idag ringde veterinären, dom som kollat lymfknuteprovet kunde varken säga bu eller bä. Så det behövs mera. Så vi har en tid bokad på fredag morgon för att dels ta nytt blodprov och sen om hon fortfarande är svullen ge henne lugnande för att ta göra biopsi och skicka iväg. Tills dess ska jag låta bli lymfknutorna, så får vi se om dom minskat/ökat/är lika stora.
 
Snälla alla, håll tummarna för att det är någon infektion som går att bota och inte cancer igen! <3 Det kan bara inte vara det! Vad tusan är oddsen liksom...?
 
Min knasiga soldyrkare, det får inte vara något allvarligt! <3
 
 
Nu måste jag sova, imorn blir det lite jobb för karamellkungen. Upp tidigt, inte direkt van att ha tidig tid att passa. Måste vara i första butiken vid Arlandastad senast kl 8. Tror dessutom jag satsar på att vara där lite innan så slipper man ha kunder i vägen första tiden i alla fall. :)
 
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Petra

Nej men fy och usch vilken jobbig väntan som du har framför dig!!! Håller alla tummar jag kan för att det bara är en vanlig infektion!!!!!!! Det bara får inte vara något annat!!!!!!!!!!!!!!

2013-05-24 @ 22:35:39
URL: http://petrastrand.wordpress.com
Postat av: Anonym

Men usch vilken oro! Håller båda tummarna!

“Live in the present, remember the past, and fear not the future, for it doesn't exist and never shall. There is only now.” - C. Paolini

2013-05-25 @ 09:27:45
URL: http://melviona.3w.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0