Agilitytävling med Guiness

Idag stog jag och Guiness äntligen på startlinjen igen! Det var ett tag sen sist nu. Och träningen i veckan gick bra, han går bättre och bättre! :) Så kul! Men sen vet man ju aldrig hur tävlingen går för det.
 
Agilityklassen
Kändes som en bra bana. Han gjorde inga klockrena kontaktfält, men tillräckligt för att inte få fel, superfint slalom och bra i övrigt, inga rivningar. Tyvärr så drog jag bort honom från A-hindret så det blev en vägran. :/ Såå typiskt annars hade vi ju nollat. Men 5 fel räckte ändå till en 2a plats och jag var så nöjd med honom ändå! :) Ingen nolla i den klassen.
 
Hoppklass A
En fartig bana men mycket raksträckor. Guiness sprang järnet och hade världens tryck i tassarna och gick som en klocka - så fiiint! Men (igen) så rev han tyvärr näst sista hindret. Så typiskt för tiden var riktigt bra! Men återigen ett lopp jag var nöjd med! :)
 
Hoppklass B
En till fartig bana, men lite svängar ändå med rivningsrisk för snabba hundar. Men nu så höll Guiness ordning på sina tassar och jag skötte det jag skulle vilket gjorde att det satt hela vägen in i mål!! :D NOLL fel, hans första nolla och inte nog med det så vann vi klassen! :D Wiiie så kul!
 
Summa summarum - en riktigt riktigt bra tävling idag! Tre lopp och ingen disk! Två lopp med småmissar bara som lika gärna skulle kunnat varit nollade. Känns jättebra efter alla disk förra året. ;) Nästa tävling är redan på onsdag kväll, hoppas det går lika bra då!
 
Här är film på alla loppen. :) Enjoy!
 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0