Träning med TL-gruppen

Ikväll var årets första träff med tävlingsledargruppen, en träningsgrupp där vi övar oss på att vara tävlingsledare. Vissa är utbildade, vissa inte. Men detta för att underhålla och att alltid bli bättre i sin roll som tävlingsledare. :) Ikväll var jag ett av ekipagen som blev kommenderad, och vi körde alltså igenom klass 3. :) Gick helt okej med tanke på att vi inte tränat så målinriktat senste tiden iom alla behandlingar på Sting. Men vi fick OK på senaste besöket att komma igång att träna, men då var jag ju sjuk och sen kom Izza. Så typiskt att jag skulle bli sjuk!
 
Såhär gick momenten idag:
Sitt i grupp: 2min, synlig - duktig!
Platsliggning: Elitmässig, dvs 4min och med nedläggning och uppsättning en i taget och störning under tiden förarna var dolda. Inga problem! Så skönt!
Fritt följ: Helt ok, bara att fortsätta att träna på uthålligheten (som ändå var bra idag!). Bara några småsaker som att hon satt lite snett/sent. Men gick faktiskt aldrig ut position! :D
Sättande u. gång: Stog första gången, fick göra om. Då satte hon sig. Tror det var mitt kommando som var lite "fel" första gången.
Inkallning m. ställande: Bra stopp, något steg bara, men det var lite halt på planen också. Men sen tjuvade hon redan innan TL sa kommendera! Så jag stoppade henne igen och sen fick hon komma. Sen gick hon runt mig in till fot.... haha! Hon väljer så ibland, jättekonstigt!
Hopp apport: Lite tugg in. Fick påminna om hoppet då hon var påväg någon helt annanstans på väg in, vart vet jag inte... :S  Kanske till TL? Knaas!
Metallapport: Jaaa! Hon tog den, och sen galopp in! :D Backade bak och berömde henne på väg in och stannade sen upp så hon fick göra en ingång. Fiiint! <3
Vittring: Hm... någon har blivit slarvig! Hon lyfte flera stycken innan hon tog med en tillbaka, vilket var rätt i alla fall. Men då hon sällan gjort något sånt förut tror jag att bara vi kommer igång och tränar så kommer det inte vara något problem. Dock lite tugg. Men hon galopperade något steg iaf!
Fjärr: Huuuh! Träna träna trääääna! Massa framflytt här. Men tyst i alla fall! ;)
 
Överlag nöjd, hon höll ihop utan att flamsa iväg. :) Bara finslip kvar.
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0