Träning med Jessica

Idag åkte jag ner till Gröna Dalens konstgräsplan och tränade tillsammans med Jessica. Izza fick också följa med, och hon skötte sig kanonbra! Däremot fick jag ingen bra känsla med Sting. :/
 
Izza fick mest springa efter leksak och komma tillbaka med den till mig och även med träapporten. Sen träna på att komma när jag sa hennes namn fast Triss tränade en bit bort. :) Så duktig! Sen fick hon sitta fastbunden två korta stunder. Första gången gick jättebra, andra gången lite mera gnäll.
 
Sting och jag körde lite lite fotgående, men sen försökte vi oss på kon + rutan. Men hon hittade inte rutan.. suck! Hjälpte henne och så till slut gick det. Konskicket var ganska dåligt. Hon drog jättemycket åt vänster... Började om från början med godisskål där. Det blir så fel när vi inte tränat på länge, jag går inte tillbaka utan hoppas att hon ska minnas bara. Så nu ska jag skärpa mig och gå tillbaka i träningen och stärka upp igen. Men dels så ska vi komma igång och träna mer regelbundet igen! Det MÅSTE vi om vi ska kunna tävla någon gång i år.. ;)
 
Körde även metallapporten som var bra! Galopp in! Testade elitens inkallning och den gick KANON! :D Så kul att något gick bra i alla fall. ;)
 
Lite fjärr tränade vi också, och igår testade jag med godisskål bakom då hon kommer fram så mycket. Det var mycket bättre! Så även idag, inget framåt kom hon. Dock så blir det ibland att hon tänker för mycket bakåt istället och backar. Men kanske hellre det nu i början än att hon faktiskt kommer framåt. En annan grej jag märkte idag (som jag inte märkte igår) var att hon lyssnade väldigt dåligt. ligg - stå funkade typ aldrig. Hon bara satte sig upp... Men nu ska vi lägga massa massa träning på det också!
 
Ingen kanonkänsla, men när jag summerar så har vi ändå lite bra grejor, men mycket som ska jobbas på, och det har ju med den långa vilan att göra.
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0