Izza 9 veckor

Tiden går och jag hinner knappt blogga... Izza blir 9 veckor idag!

Hon är så duktig, vi tränar kontakt och inkallningar. Inga problem att gå i koppel, eller ibland är vi väl inte helt ense om vart vi ska gå och hon tycker att det börjar ju komma upp så mycket spännande saker under snön! Kvistar, gräs, grus och annat. Hon lyssnar bra på sitt namn och "aj-aj" (när hon inte får göra något, typ frisera brorsans blomma).
 
I början var hon lite osäker (lite gnäll) när hon såg andra hundar, och när dom gått förbi ville hon hänga efter. Men det har blivit bättre. Hon är tyst när hon ser andra hundar och kan släppa dom för att komma till mig.
 
Vi har tränat lite ligg, träapport och bära på en sked (inför metallapporten) och även påbörjat snurra. :) Vi fortsätter hålla liv i den fina kampen hon har och det går bra! :) Kom dock på mig själv med att jag faktiskt måste bli passiv också men att hon fortsätter kampa - så det inte är jag som styr kampen, och det går riktigt bra efter det! Den "passiva kampen" har förbättrats! :) Vi tränar även på att komma tillbaka med saker som jag kastar iväg! :) Allt går så bra så!
 
Sting älskar henne inte riktigt än, men idag lekte dom faktiskt jättefint! :) Så det går ju framåt!
 
Nu kommer en liten bildbomb! Hade tänkt fixa lite filmer som jag har också. Men klockan rinner iväg, om en timme ska jag och Sting vara på klubben för träning med tävlingsledargruppen! Kuuuul! Får se hur vi ligger till då vi ska bli kommenderade i klass 3, vi har ju inte tränat jättemycket (i måndags var vi iväg och tränade och det gick kanon!). Men ska komma igång mer ordentligt nu inför säsongen. Hoppas kunna tävla på våran april-tävling! (Lydnad)
 
 
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Cia

Hej
Så söt hon är den nya valpen, o vilka fina bilder du har tagit !
Må så gott
kram

2013-03-07 @ 18:20:26
URL: http://www.cialindroth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0