Ett bra träningspass!

Åkte iväg för att träna. Hade siktat in mig på parkeringen vid Lidl, men det var knökfullt. Okej att det är pendlarparkering på en del av platserna, men riktigt så fullt brukar det inte vara på vardagarna. Men dom håller visst på med någon renovering, så det är nog det som gör det. På en annan parkering (grusplan) så håller dom på att ställa i ordning inför tivoli som ska vara här i helgen. ;) Fullt överallt! Men hittade en parkering som var nästintill tom, så fick träning! :)

Började med Sting, och Izza tycker INTE att det är okej att lämnas i buren (i bilen) längre när Sting får gå ut, utan nu berättade hon det högt och tydligt hur ensamt och orättvisst det var. Men Sting (och jag) fick bra störningsträning! Vi körde en hel del fritt följ, och hon gick riiiktigt bra! :D

Sen körde vi apportering med dirigering, återigen omstart då sist vi provade med hjälp Jessica och matskålar så gick det inte heller bra. Nu testar vi en ny metod, men med godisskålar fortfarande. Tack Jessica för tipset! Funkade kaaaanooonbra! :D Det jag gjorde var att jag ställde upp tre matskålar med 5m mellan varje (som då ska symbolisera apporterna alltså). Sen ställde jag Sting framför mittenskålen, med rumpan mot skålen. Sen gick jag bara typ 2m från henne,och vände mig så jag stod vänd mot henne. Skickade henne sen på den ena, och varvade sen. Det här gör ju att mitten verkligen blir noooll intressant och hon slipper ju även störningen av den och slipper misslyckas som hon nu gjort så många gånger med detta moment sista tiden.

När hon gått på rätt skål åt bägge håll längde jag avståndet till mittenskålen och längde mitt avstånd från Sting. När vi slutade stog Sting 7m från skålen och jag 10m från henne och hon hade inte gått på mitten en endaste gång! :D Uuuuuuunderbart! Ny energi till detta moment! Nu när hon börjar komma ut från mittenskålen ska jag ställa dit en kon också tänkte jag så hon även får det synintrycket att vägen är från kon till skål.

Vi körde inte mera, solen strålar idag och jag kände att det blir ju varmt och den värmen är hon inte van med, blev ju ändå ganska mycket fotgående innan där hon gick kanon! :)

Izza fick komma ut och leka lite sen. :) Något jag märkte idag var att hon börjar hajja det här med slalom mellan benen! :) Skoj! Hon är väldigt lättlärd tycker jag. Men att göra grejor där man ska vara still är svårt tycker hon. Det är fullt ös i henne! <3

På rastningsrundan innan träningen gick vi förbi en gallertrappa, och självklart fick Izza prova att gå där. Inga problem, förutom tekniken. Men hon fick bara gå upp två steg. ;)

Riktigt nöjd med träningen! Ikväll är det kommenderingsträning på klubben. Men det ska vara skjutningar på Kungsängen skjutfält... Så vet inte om jag "vågar" åka dit, så tråkigt när Sting blir berörd av det. Kanske att jag åker och tittar med Izza så hon får se lite hundar. :) Om jag nu inte ska jobba ikväll med att fylla godis. Igår jobbade jag 10,5 timme, gaaaanska så trött i kroppen och imorse kändes det i ryggmusklerna. Har suttit med massagekudden idag. Skööönt! Ska ta en sväng till nu. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0