Dålig och bra hårdag...?

Jag börjar mer och mer tro att Stings humör delvis beror på hur hennes päls är i ordning och vice versa...
 
Tidigare idag tänkte jag att vi skulle träna lite apportering m. dirrigering, men eftersom det gått såå dåligt sista passen och hon gått mot mitten väldigt ofta, så satte jag godisskålar istället så hon inte skulle få utdelning när hon gick på mitten. Och sen började vi om från scratch! Men nope... gick inge bra alls! :/ Tappade helt motivationen.
 
Nu ikväll körde jag lillebror till tåget, och eftersom det är helg så är det i princip tomt på den stora parkeringen vid stationen. Så jag passade på att ta med Sting och träningsgrejorna för att kolla av hur illa det är med klass 3-momenten i alla fall. Det är nämligen sista anm.dag idag till våran tävling den 13 april som jag funderar på att köra.
 
Allt gick KANONBRA! Alltså jag fattar inte...! Hon gick så himla fiint och var lagom peppad och på. Tänker inte ens skriva för varje moment, då verkligen allt gick bra! Körde sen om vittring, metall, träapport och rutan, och alla lika bra igen! :) Sen fjärren hade jag kort avstånd till och godis bakom, men bra skiften! :)
 
Hon är för rolig min hund alltså... Hon blev ju alltså borstad i eftermiddags, och jag känner att det bara måste ha med det att göra... för hon blir gladare när hon fått en ordentlig borstning! <3
 
Bild från i somras då hon blivit borstad, man ser ju hur nöööjd hon är! :) Gullehund! <3
 
Nu ska vi kolla på fångarna på fortet. :)
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0