Länge sen nu igen

Ja, inte kan jag säga att jag bloggar ofta... ;) Men vi gör inte så jättemycket nu. Sting går lite på halvfart tills jag vet mer om hennes svullna lymfknutor. Vill inte utsätta henne för mer än vad hon kanske bör. Men vi tränar lite då och då. Som idag när vi var till klubben och hon tycker det är så kul och går bra! :) På måndag hoppas jag få veta lite mera då vi ska till Ultuna för koll. <3
 
Izza och jag har gått valpkurs för Malin Elfström, alltså agilityinriktad kurs. Sista gången var i onsdags. Då gick vi igenom hur Malin brukar lära in gungan. Då får hundarna gå upp från sidan till nerfarten och i början håller man bara upp gungan pyttelite och belönar när den dunsar i marken. För att hundarna ska blir vana vid dunsen redan som små. Vartefter hunden får mer och mer självförtroende och inte tycker det är läskigt höjer man. Och jag skulle nästan våga påstå att Izza var nog den med absolut bäst attityd! Det var verkligen full fart upp för att trycka ner gungan, ingen rädsla eller försiktighet! :) Så fort hon fått gå av den skulle hon upp direkt igen! Sen att hon inte har fuuuullt lika bra kroppskontroll som sina kurskompisar det är en annan femma, hon är trots allt yngst på sina snart 6mån och den som också växt fortast i förhållande till åldern. Det har varit en rolig kurs att gå! Nu ska vi underhålla det vi lärt oss och hoppas på bra höftresultat efter hon fyllt 1 år så vi kan få fortsätta och så småning om ta oss ut på banorna! :)
 
Guiness och jag var på agilityläger för Camilla Brundin under midsommarhelgen. Riktigt kul och han var superduktig! Hon sa även att han utvecklats supermycket sen förra året och att hon trodde mer på att han nu skulle vara i klass 2-3 och inte 1an med tanke på hur duktig han är! Jättekul att höra! Bara träna vidare och hoppas på att vi får fler nollade lopp i år! Jag har filmer därifrån och tanken är väl att dela med mig av dom så småning om. ;) När det blir kan jag inte lova. Men snart hoppas jag. ;)
 
Det efterlystes bilder på framförallt Izza från bland annat Therese, så här kommer ett helt gäng dagsfärska bilder. Även Sting fick fotas idag. <3 Mina fina tjejor! Och som ni ser, än så länge har Izza fortfarande kvar sin fina mörka färg! :D
 
Först några badbilder från tidigare i veckan när vi åkte iväg och badade (tillsammans med Pernilla & Mickey). Första gången Izza badade, och det verkade som att det var skoj och uppskattande. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0