Doggy Professional Agility Cup

Idag åkte jag, Sting och Guiness till Gävle för att tävla DPAC. Dom tre bästa i varje storleksklass kvalar vidare till finalen i Göteborg den 17 augusti, förutsatt att man inte diskar sig i något av dom två loppen som räknas ihop.
 
Sting efteranmäldes i veckan då det inte blev något kiropraktorbesök i tisdags. Vi har inte tränat agility på suuuperlänge. Men jag tänkte att äh, det blir en kul grej och hon får göra något kul. :)
 
Sting har mer än roligt, hon gör även två nollor och vi lyckas kvala till Göteborg! Känns lite som en revansch då vi var med 2011 men hon blev halt inför regionsfinalen (då var det nämligen ett ytterligare kval till finalen, nu kvalar man direkt), år 2012 blev det dubbeldisk. Ska bli så kul att se hur det går där nere! Hoppas hon håller sig pigg och fräsch tills dess!
 
Guiness då, jaaa... igår tävlade vi DM och han bara for iväg som skjuten ur en kanon och lyssnade inte alls i agilityloppet. Liiite bättre till hopploppet. Idag var agilityloppet okej, dock inga fina kontaktfält. Däremot var hopploppet ganska dåligt. Han for iväg och flängde runt lite som han ville. Inte alls koncentrerad. Han som gått så bra ändå tycker jag! Jaja, bara att ta nya tag. Snart agilityläger, känns välbehövligt. ;) Han fick 5 fel i agilityklassen och blev diskad i hopp, så ingen final för honom.
 
Tack Sting för den fina födelsedagspresenten! <3
 
Sting två lopp:
 
 
Guiness två lopp:
 
 
Får se vad jag hittar på nu fram tills vi ska käka. :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0