En vecka går fort

Tiden går fort. Inte hunnit blogga på hela veckan. Så lite snabbt vad vi gjort bara och sen lite mera om kvällens träningspass med Izza. :)
 
Den här veckan började min tre veckor långa/korta sommarjobbstid på karamellkungen. :) Trött i kroppen kan man ju säga. ;) Men jag tror det gick bra, ser vi nästa vecka om jag lyckats bra med beställningarna jag gjort eller om det blivit på tok för mycket eller för lite. Svårt det där att veta. :)
 
Vi har varit till klubben några gånger, och jag har hunnit träna Guiness i agility också! Han har varit duktig och om två veckor väntar tävling, så det ska bli kul! :D
 
Izza har fått tränat att gå bakom Guiness för att inte hetsa framåt för mycket utan vara hos mig. Det har varit blandade resultat. Men överlag bra! Tränat även på att inte springa före mig när vi springer ensamma, för om jag låter henne göra det när vi springer själv är det ju klart det blir värre när hon får någon framför sig också!
 
Sting har varit hyffsat pigg den här veckan ändå tycker jag, var med till klubben och fick köra en liten rallylydnadsbana, trots jättevarmt var hon taggad! :) Så det känns ju bra, på torsdag är det dags för veterinärbesök igen, hoppas proverna ser bra ut och hon får behandling som planerat.
 
Izza har fått leta efter vittringspinne i blåbärsris och varit jätteduktig! Visade att nosen den fungerade jättebra. Och hittade hon inte direkt så fortsatte hon jobba utan hejarop från mig - något som är super tycker jag! Hon ska fortsätta jobba trots att det inte går att lösa direkt. Vill inte behöva hjälpa henne för mycket, då blir det lätt att man kanske måste använda dubbelkommandon så småningom.
 
Igår åkte jag och hundarna för att träffa Emelie med Ernie å Chili. :) Först tog vi en kort promenad och sen fick Izza testa på budföring för första gången. Hon var riktigt duktig! Sprang både till och från mig. Sista gången sa Emelie ingenting och när jag skickade iväg henne på "marsch" så sprang Izza någon meter innan hon vände om mot mig, vi båda var tysta och lät Izza lösa problemet själv. Och det gick snabbt för det tog bara någon sekund så tvärvände hon och fortsatte mot Emelie! :D Sen åkte vi till Ulriksdals slottspark och lät hundarna svalka sig i sjön där. Izza simmade ut och hämtade en leksak och simmade in igen! Kul att se, första gången hon verkligen simmade då. Tyvärr började det åska lite så Sting tyckte inte slutet var så  kul, men hon hann bada innan och det var roligt! :)
 
Ikväll tog jag ett träningspass med Izza. Kastade trä och metallapporterna och hon hämtade utan problem! :) Vi har ju dock inget avlämnande än. Men påbörjade att träna lite sitt med apporten i munnen, svååårt sa Izza, men duktig ändå. Vi har ju inte tränat så mycket på det, blir till att lägga krut på det så hon blir säker där. Vill inte ha in något tugg. Tränade lite sitt och ligg kvar och på läggande under gång. Lite nöjd är hon nu i alla fall! :) Plus att hon ger ju 110% dessutom så hon tar ju ut sig själv också. ;)
 
Nu väntar en vecka med jobb, veterinärbesök för Sting och förhoppningsvis mera hundträning. Veckan avslutas med utställning på Södertälje BK på söndag för Izza. Egentligen skulle jag och Sting tävlat Ungdoms-SM i freestyle och rallylydnad i helgen som kommer, men det blir inte alltid som man tänkt sig helt enkelt.
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0