My Dog 2013

Då var vi hemma från Göteborgsresan. Här kommer en liten summering.
 
Torsdag, utställning
Anmälde Sting till utställningen för skojs skull. Vet ju att hon bär svansen på tok för högt. Men denna domaren verkade inte lägga någon vikt på det. Då flera briarder med hög svans fick CK. Men inte Sting, som vanligt. ;) Vi kom dit hyffsat tidigt, och hon fick inte vila mycket då jag tänkte att hon kanske skulle bli trött och kanske sänka svansen något. Men nej då, buus och full fart ändå. ;) Haha!
 
Det roligaste var konversationen med domaren innan han skulle känna igenom henne:
Domaren: Hur gammal?
Jag: 7.
Domaren blev tyst och jag säger "7år".
Domaren: Jahaa, hon beter sig inte som 7år, mer som en valp. 
 
Haha! Jaa, som sagt hon beter sig inte alltid som 7 år, vilket jag inte bryr mig ett dugg om, jag vill ha henne busig och GLAD länge till! När jag kollade i katalogen så visade det sig att hon även var den äldsta bland briarderna. Sista året som hon går i öppen klass, sen blir det veteran. Hon fick ett excellent i kvalitet i alla fall, så det är jag nöjd med.
 
Kritiken:
Bra storlek, utmärkt huvud, fint uttryck, kunde ha något mer resning, något framskjuten skuldra, bra rygg, väl rundat kors, passande benstomme, utmärkt päls, vacker färg.
 
Det sista ang pälsen är jag nog mest glad för! Känns kul att hon är så pass fin i pälsen!
 
Sting lyser upp lite bland dom svarta tikarna i öppenklassen. ;) Min guldklimp!
 
 
Fredag, Agria Freestyle Cup FINAL
Så var det dags att tävla freestyle för första gången i mässmiljö! Hör ju inte direkt till vanligheterna. Men Sting brydde sig inte speciellt mycket om miljön, stannade upp någon gång bara under programet men inte värre än vanligt, och bara något enstaka skall... tills vi kom till sista delen av låten! DÅ flippade hon ur totalt! Hahahah! Svårt att förklara exakt vad hon gjorde, ni får helt enkelt kolla in filmen.
 
Men trots urflippningen lyckades vi faktiskt näääästan nå över den poäng som krävs för uppflyttningspoäng på officiella tävlingar! Det var en som satte 7,4 på en grej vilket gjorde att vi hamnade under gränsen med 0,3p, men jättekul ändå! Det var två domare från Danmark och en från Norge. Vi fick bara kommentar från en av domarna, som skrev såhär:
"Good routine, with great handler work supporting a dog with lots of energy. Many good sequences throughout."
 
Jättekul med så fin kommentar! Och återigen, hund med mycket energi. Haha! Detta resultat gör nog att vi kommer i alla fall testa någon mer freestyletävling i år, och då i klass 2! Klart vi måste prova liksom!
 
Film:
 
 
En kul grej jag såg när jag gick förbi SHU's monter var detta:
 
Pippi fanns med på en stooor bild där! Fiiina tjejen! <3 Hon var med oss på ett sätt ändå under helgen. Och när jag kollade på SHU's facebook-sida såg jag en bild från montern på Älvsjömässan och hon var ju faktiskt med även där! Typiskt att jag inte gick förbi där då. Det betyder att båda mina hundar fanns på en förstorad bild på var sitt håll under Stora Stockholm! :D
 
 
En annan sak jag hittade i SHU's monter, Sting är med och pryder omslaget på broschyren för agility!
 
 
Var ju såklart tvungen att köpa en stooor fin Excellent-rosett! :) För hon har faktiskt skött sig excellent heeela helgen!
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0