Fullspäckad dag

Sooorry för att det är så dött här stundtals... men veckan bara försvann iväg. Vi har tränat litegrann emellanåt och det har gått bra. :) Tänker inte ägna så mycket tid åt vad vi gjort i veckan, för det kommer jag knappt ihåg. ;)  
 
Idag tränade jag och Sting litegranna i vändzonen här hemma. Det blev apportering med dirigering framför allt. Började lära in vänster apport också. Och det gick kanon! :D Även konskick börjar släppa. Hon hade inte bara fokus ut mot apporterna. Härligt när det går framåt.
 
Jag har även varit hos Damien idag, vi tog ett ordentligt pass på banan idag. Och han var så fin så fin! Lyckades få honom i BRA galopp i båda varven på mittvolten och faktiskt jobba i galoppen! :D Wihooo! Red även LC:1 programmet som avslutning, och det var bara några pyttemissar! I fredags när jag red testade vi även LB:1 programmet, och det gick helt okej ändå. Bara att träna vidare. Kanske kan vi start LB:1 i maj när det är klubbtävling? :) Vi får se...
 
Som avslutning på idag var det agilityträning med Guiness, och han gick också kanoon! :D Så himla kul när allt bara flyter. Isabel hade med sig en kombination som jag gillade skarpt! Gå in här: http://agilitycourses.com/en/ och ni kan hitta mååånga många variationer på en och samma hinderuppsättning. Vi körde stjärnbox. Den vi körde vad superklurig och var inte en så logisk bana. Så det tog en stund innan jag lärde mig själva nummerordningen. Men sen när jag väl kunde den så började det även lossna i handlingen, och här får ni ett filmklipp med dels den kluriga banan men även en till bana vi körde på den kombinationen. Extra kul när man sätter en så klurig kombination! :D Jätteduktig Guiness!
 
 
Idag skulle Pippi ha fyllt 5 år... <3 Vi får hoppas på att hon bjöd på kalas uppe i himlen och visade hur fint hon kan servera. :) Duktiga och knasiga vovven!
 
 
Snart ska jag väl ta och sova... men inte för att jag har någon tid att passa imorn direkt - konstig känsla... Jobbade min sista dag i fredags på hunddagiset. Så just nu har jag ingenting. Men hoppar in extra där om det behövs och så blir det väl kanske något extra på mammas jobb (skola). Sen jobbade jag extra för karamellkungen igår, så kanske jag får något extra där också ibland. :) Om ca 1 mån får jag valpen! :D Då blir det nog allt annat än lugnt.
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0