Utställning Izza

Idag var vi iväg till Eskilstuna (SKK) för utställning med Izza. :)
När vi skulle in i rasringen var det en galen valp jag visade upp. Först var det en del väntan då vi kom lite tidigt. Sen hade jag borstat och fixat och trodde det var några hundar kvar innan det var vi. Men så helt plötsligt var det briardernas tur, så blev lite stressigt där in i ringen. Inte optimalt. Men HP BIR fick vi. :) Med följande kritik:
 
"Well development puppy girl. Happy in the ring. Nice narrow long head. A little arch back. Prop. elegant. Nice front + rear angulations. Excellent type in movement. Cooperative friendly. Excellent type of coat. Good pigment. Nice condition."
 
Inte lättaste att tyda, polsk domare med inte så bra engelska antar jag, och skrivaren verkade inte ha så bra engelska själv och handstilen var inte heller den bästa. ;) Mamma fick hjälpa mig tyda och försöka läsa vissa ord. :)
 
I uppsamlingsringen inför finalen var det en del studs, trång ring tyvärr, så gjorde det ju inte bättre. Men sen fick vi äran att springa in först i stora ringen! :) Och oj så fint hon sprang på första långsidan! <3 Haha, sen att det blev bus efter kurvan det bara är så. ;) Men tror inte domaren kollar så mycket då. Oftast första som "räknas" bara. Men ingen placering där idag heller. Är ju oftast svårt på SKK då domarna av någon anledning inte plockar ut briarderna till finalerna. Lite tråkigt är det ju att det oftast är samma raser.
 
Imorn är det agility med Guiness! :) Kul kul!
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0