Izza testar på vittringsapportering

Varför bara jobba med moment för klass 1? ;) För någon/några veckor sen började jag i skogen med att lägga en pinne i blåbärsris så hon fick leta upp den. Superduktig! Vi har gjort det några gånger.
 
Idag kände jag att vi tar det till nästa steg. Så ut på tomten, la ut en pinne i lite högre gräs och hon fick leta rätt på den, bra! :) Detta som en liten påminnelse. Sen la jag ut en hög med pinnar (ovittrade) och sen samma pinne vi använt nyss bakom högen (flyttade den dock mellan alla gånger så hon inte bara skulle gå längst bak direkt).
 
Första gången: Hon sprang ut, tog den ensamma (rätta) pinnen, men fick då(!) syn på högen och kollade av den, släppte den rätta och tog en annan. Ingen belöning.
Andra gången: Var jag lite snabbare med att slänga in ett "bra!" när hon tog rätt pinne, visst hon släppte den men det kanske skulle ge bättre resultat nästa gång? Hon började ju rätt. :)
Tredje gången: Vet inte vad hon fick för sig. Började springa runt och söka i ett större område än vid pinnarna... haha! Lät henne fortsätta en liten stund, men sen bröt jag då hon aldrig gick på pinnarna igen.
Fjärde gången: Jääättefint! Ut, NOSAde rätt på rätt pinne och kom med den! Wooow! :D
Femte och sista gången: Bara för att se så det inte bara var lyckträff utan att hon faktiskt började fatta så gjorde vi en gång till och det var lika fint det! :D Jättebra att hon kommer fram till att man ska slå på nosen vid pinnarna nu såhär pass tidigt!
 
Åh vad hon är duktig och rolig att jobba med! Glädje i varje skick! :)
 
Snart får vi middagsgäster så ska ta och avsluta här nu. :)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0