Agilitytävling med Guiness

Idag bar det av till Köping HU för att tävla agility med Guiness. Äntligen! Det var ju typ 2mån sen sist.
 
Det började med hoppklassen och han gör ett superfint lopp! Tyvärr tränger jag honom lite så han river näst sista hindret, surt för det var en kanontid som hade gett oss en seger annars! Men det är så kul att träning gett resultat, klockren slalomingång fast han kom superfort rakt på och jag fick skicka långt ifrån. Ja kolla filmen! <3
 
Agilityklassen sen och jag bestämde mig för att vara riktigt på honom på balansen så han inte bara skulle springa. Den var hinder nummer två så det funkade ju därmed utmärkt. Han lyssnade jättebra på mitt ganska så skarpa "DUU" ;) Han saktade ner och tog det lugnt. Hellre det än missa det och konflikt. :) Inför A-hindret skulle jag gjort ett framförbyte om det inte var så att jag gärna bromsar upp lite, så jag gjorde ett bakombyte och jag tror det var därför han fixade kontaktfältet, dock inget stopp... Men bättre än tidigare på tävling i alla fall! Tyvärr kom han sen snett upp på gungan och missade kontaktfältet så vi fick en femma där. Det blev också den enda femman. Tiden vet jag inte då vi åkte direkt för det kom vääärsta regnskuren! Men fick alldeles nyss ett sms där det stog att vi fick pris och kom 4a! :D Jättekul ju!!
 
Så två nästanlopp som lika gärna kunnat vara pinne liksom. Men jag är jättenöjd med honom idag! Rätt attityd och lyssnade bra! På torsdag är det KM och på söndag ska vi till Frövi för officiell agilitytävling. :) Sen blir det litet uppehåll igen.
 
Här är film på loppen. :)
 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0