Agilitytävling med Guiness

Tidigt imorse åkte jag och Guiness iväg till Frövi BK. Det visade sig blir en lååång dag! Men det var också värt det! :)
 
Först ut agilityklassen, dom där jobbiga kontaktfälten, vi har ju inte riktigt fått till det så fint som på träning. :/ A'et var han på tack vare ett bakombyte jag kunde slänga in så han bromsades upp litegranna. Men balansen missade han på nedfarten för han låg före mig och bara rusa iväg. Ingen gunga med idag. Sen vek han av framför ett hopphinder in mot mig. Så 10 fel totalt där. Men en riktigt bra tid ändå, så hade kunnat räckt långt. :) Men bra flyt ändå.
 
Sen lång väntan och under tiden kollade jag på hoppklass 3, lite roligare underhållning än agilityklass 1. ;) Jag vill så gärna uppåt med honom så man får jobba mera med honom, nu får han ju bara rusa liksom.
 
Riktigt laddade hade vi hunnit bli till hoppklassen. Vi körde så det rök om oss. Lite vingligt på två ställen och två utsvävningar men med noll fel gick vi i mål med en riktigt riktigt grym tid som räckte så långt som till en 2a placering! :D Och pinne fick vi såklart då också. Jätteroligt! :D Äntligen efter alla stolpe ut nu ett tag! Bara en kvar sen flyttar vi upp till 2an, tänker inte vänta på agilityklassen. Vi vill ha lite svårare banor. :) Men nu måste vi börja få in lite agilitypinnar också ju.
 
Fick bara hopploppet på film då jag glömt ändra inställningen till filmläge till den stackaren som tackad ja till att filma. ;) Men hopploppet var ju bättre att få på film eftersom vi nu fick pinne! :D
 
 
Nu är det käk. :)
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0