Träningsdag på klubben

Idag var det träningsdag i lydnad på klubben. Hade med mig båda hundarna. Perfekt miljöträning med massa människor och hundar för Izza! :)
 
Sting tränade på riktigt bra, pigg och glad idag. Körde dom flesta moment från 3an med pauser emellan. Två ggr platsmomenten. Jätteduktig, men första gången reste hon sig efter att ha kliat sig precis när jag var på väg tillbaka. Men inte andra gången! :)
 
Hon var jätteduktig i övrigt, men en sak som var kul var när vi skulle köra vittringen. Susanne la ut. Jag hade bara hållt pinnen en kort stund. Sting ut bra, letade efter rätt och kom tillbaka. Jag tog upp godis för att belöna icke tugg! :) Så vi fullföljde inte då såklart. Gjorde om, samma pinne (hela tiden blev det). Men jag hade bett Susanne ställa sig lite längre åt sidan då jag kände att hon stog för nära ingångssidan liksom. Sting ut till pinnarna, full galopp tillbaka, fast över hopphindret och till Susanne... öööhm?? Bad Susanne ställa sig ännu längre bort åt andra hållet då. Skickar iväg Sting på en ny omgång, när jag kommenderar "leta" springer hon i fuuuull fart till Susanne! Herreguuud! Då röt jag i åt henne att nu får hon faktiskt ta och skärpa sig! Sista skicket och det var KLOCKRENT! Full fart ut, letade fint, tog rätt och full fart in och in i position utan minsta tugg! Underbart! Det finns där i henne ändå! Gäller att hon skärper sig på första helt enkelt! Hon vet ju vad hon ska göra! ;)
 
Izza fick också komma ut i flera kortare pass och skötte sig så bra! :) Passade på att få lite filmat ute i det finfina vädret! Roligare än en inomhusfilm till.
 
 
Och lite bilder på fina Izza. :)
 
 
Typ ståbild, hon kollar på någon hund.
 
Lek med Susanne, inga problem! :)
 
 
Så duktiga hundar idag! :) Trodde Izza skulle vara nöjd resten av kvällen... men icke, just nu  har hon springfnatt med någon leksak. Haha! Hon har väl kanske tagit sig sovstunder dom tillfällen hon haft i bilen. :)
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0