Träääning

Nu är vi verkligen igång, massor med träning! :D Inte många dagar kvar nu till tävlingen. På lördag tävlar jag och Sting lydnadsklass 3 igen, jag hoppas verkligen att det blir sista gången innan eliten! Vill så gärna, och går hon som hon gjort dom senaste träningarna så är det lugnt liksom. Men mattes nerver ska hållas i styr och Sting måste också skärpa sig och göra det hon ska liksom. ;)
 
Sitt i grupp: Så fint!
Platsliggning: Bra! :) La sig på första och satte sig direkt utan flamsigheter.
Fritt följ: Fick kommendering av Jessica, jättebra attityd idag! En enda halt där hon inte satt, annars fullt fokus! :D
Sättande: Bra!
Inkallning m ställande: Sååå fint så kastade iväg bollen när hon stannat så fint! :)
Rutan: Först var det alldeles för mycket störning med Triss som fick ta sin träapport preciiis bredvid när jag skulle skicka. Så Sting hade siktat in sig på den. ;) Men gör om och gör rätt och det blev ett superskick med bra inkallning sen! :)
Apport utan hopp: Passade på att få med kommendering och guuh så fint! Inte ett enda tugg!
Metall: Bra! :)
Vittring: Tjuvade första gången, fick tillbaka henne och sen jättefint. Inget tugg här heller. :)
Fjärr: Det är väl den här då som skulle kunna sabba chansen i och för sig. Nu blir det HÅRDträning tills på lördag! Hon gör den jättefint när jag lagt ut godis bakom, så visst kan hon! :) Bara kämpa kämpa.
 
Åkte direkt till Damien efter det och longerade bara idag, PIGG häst! My goood! Glad att jag inte satt på idag kan jag ju säga. Ojojoj vilka bocksprång han gjorde i galoppen! Så glad och busig idag. Bara lös bus i blicken, i början kunde han knappt trava lugnt. :) Sööt!
 
Nu har Izza fått lite träning. Först lite på pilatesbollen och sen ståträning, det går framåt där! :) Och som avslutning lite snurr och slalom, kuul tycker Izza! Hon är redo så fort man plockar fram godis och ska träna. Riktigt kul!
 
Idag har det även varit riktigt april-väder. Ena stunden lyser solen från klarblå himmel, nästa är det snöstorm. Men det måste ju betyda att våren verkligen är på väg? :)
 
Med denna ekipagebild vi tog idag säger jag tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0