TL-träff

Ikväll var det TL-träff igen och denna gång var jag och Sting ekipage för eliten! :) Det var kul! Vi körde inte apportering m. dirigering eftersom vi inte fått till det ordentligt än. Avstog även sitt i grupp och platsliggning då det fanns risk för att det skulle låta från Kungsängens skjutfält. Ville inte förstöra dom momenten inför tävlingen i alla fall.
 
Fritt följ - Lite fladdrig och ofokuserad emellanåt, men stundtals bra! :)
Zätat - Jättefiiint! :)
Inkallning m. ställande + läggande - Bra ställande, men sen smet hon iväg direkt för att kika på något... suck! Fick henne till mig och ett bra läggande blev det. Mer koncentration tack! ;)
Rutan - Bra till konen! Sen var det lite mörkt så hon såg inte rutan, utan sprang till en markeringskon istället. När jag sa "Stiiing" så sprang hon tillbaka till konen och jag stannade henne där. Testade skicka på rutan igen, och då hamnade hon återigen vid markeringskonen. Hjälpte henne då att få riktningen till rutan för att kunna slutföra momentet. Jättefin fart då ut till rutan och bra stopp och ligg! :) Helt okej fart på inkallningen.
Hopp metall - Helt okej! Dock så släppte hon den vid mina fötter utan att komma in fot vid ingången...
Vittring - Jag hade pinnen från början. Sååå fint letande och inte ett enda tugg på väg in. Här valde jag att belöna utan ingång! Härligt!
Fjärr - La ut godis bakom, och gick ut kanske 6m. Hon gjorde såå fina skiften sitt-stå-ligg så då belönade jag! :)
 
Överlag nöjd ändå! Känns absolut inte omöjligt att klara av eliten ändå! Nu ska vi bara ta oss förbi klass 3 först!
 
Izza var med och fick hälsa på hundar och människor, glad lillplutt! :) Och jag tycker hon blir allt modigare, i början var hon ganska så avvaktande mot andra hundar, men nu så är hon ganska på ändå. Något hon måste lära sig är att kunna koppla av när vi står stilla... det går inte idag! Det är full fart på benen. Haha!
 
Det var allt för idag. :) Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0