Debut rallylydnad avancerad klass

Idag skulle jag och Sting göra debut i rallylydnad avancerad klass. På väg dit kände jag lite oj vad har vi gett oss in på... Tänk om det är massa högerhandling och sånt, och i morse vaknade jag till och med och tänkte "oj, vi har inte ens tränat på språng/långsam marsch på höger sida". Haha! Bra tankar. ;) Men när jag gått banan slog jag bort dessa då det inte var så jättemycket och konstigt på höger sida och absolut inte tempoändring, det var på vänster sida. ;)
 
Dagen började väl sådär. Parkeringen var ca 500m från tävlingsplatsen, längre än vad jag trodde det skulle vara. Fick ringa Niki som var på plats för att hon skulle meddela om att jag skulle kunna bli sen. Som tur var hade jag sent startnr så jag kom i tid till min banvandring i alla fall. :) Sen efter banvandringen så ropade dom ut att en bil stog och larmade och såklart var det våran bil.... suuuuck! Bilen är lite schizofren, den tror att bakluckan är öppen fast den inte är det och ibland tror den att den alltid är stängd. När den tror att den jämt är öppen kan man inte låsa med larmdosan för då larmar den ju, och jag hade glömt det... så det var bara att skynda sig fram och tillbaka. Så 1km i snabb gång blandat med jogging. Dagens träningspass avklarat. ;) hahaha!
 
Hann tillbaka i god tid, stog och kollade ett tag, sen gick jag och kollade vilket nr det var. Då var det visst nr 17 och nr 19 var inte där. Så vips var det dags att värma upp lite! ;) Tyvärr hade jag ju ingen bur med mig så Sting hade ju fått varit framme hela tiden, så det återstod att se hur taggad hon var att genomföra tävlingen.
 
Början var lite seg, hon var inte riktigt med. Sen var det sidbyte och lite på höger sida, sen kom första riktiga strulet det som kostade oss hela 13p! Resten flöt på och honnörsrutan var det sitt framför. Honnörsrutan är en ruta dit man går efter att man gjort klart banan och där ska man då stå i en position som domaren sagt ska hållas i 1,5min. Hon fixade den utan avdrag! :) Duktig tjej. Något jag även är mycket nöjd med är snurr under gång som idag satt perfekt! Till och med så pass att vi fick kommentaren "snygg snurr"! :D
 
Jag visste ju inte alls då hur mycket avdrag vi fått på strulet.. vi kanske hade blivit diskade eller så hade vi inte nått till 70p som är godkänt. Lång väntan tills vi fick resultatet och först ropar dom upp dom som inte klarat sig. Drog en lättnadens suck när dom sa att "nu går vi över till dom som klarat sig"! :D Vi hade grejat det ändå! :D Underbaaaart!
 
Sen blev det ju inte några toppoäng då, 75p slutade vi på! Nöjd att vi kom över 70-sträcket på debuten. Vi har inte ens gjort en hel avanceradklassbana innan och jag åkte ju dit lite på prov för att se hur allt är i avancerade klassen. "Bara" två resultat till över 70p så har Sting sin nästa titel och får sen gå upp i högsta klassen! :D Så spännande!!
 
Tack Niki som hjälpte till med allt och framförallt filmade! :)
 
Film från idag:
 
 
Nu ska jag se fångarna på fortet. :)
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

duktiga ni är ! grattis :D
såg nästan ut som hon ville hoppa mera där i början ;) hihi

2013-04-22 @ 13:33:55
URL: http://majazoro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0