Stolpe ut hela helgen

Tidigt igår morse åkte jag, Isabelle, Guiness, Ben och Emma (bc som Isabelle var hundvakt åt) till Kumla för att tävla dubblerad klass 1. Fyra lopp alltså.
 
Agilityklass 1A
Det blev en disk. Men är nöjd fram till disken, sen var inte jag riktigt snäll som inte körde honom på samma sätt. Jag måste skärpa mig och fortsätta köra som planen var trots att vi blivit diskade! Sen flög han gungan, som tur var blev han inte rädd. Vi tog om två ggr innan jag kände att det kändes liite bättre iaf.
 
 
Agilityklass 1B
Återigen en disk, men denna gång pga av att han hoppade KF på a-hindret och jag valde att göra om. Han hoppade igen och en tredje gång likaså. Då fick han helt enkelt gå av banan då han faktiskt numera vet vad han ska göra! Det blev nog extra svårt då det låg en tunnel bakom tror jag. Ingen idé att visa film från detta lopp. ;)
 
Hoppklass 1A
I mål med 15 fel! :) Två rivningar och en vägran. Surt på ett annars helt okej lopp faktiskt! :) Är alltså nöjd ändå!
 
 
Hoppklass 1B
Avslutar tyvärr dagen med en disk, men bra känsla och sätter man ihop delarna när det gick bra så skulle det blivit kalasbra! :) Gick ur slalom pga tunnel bakom, så detta ska verkligen tränas på! :)
 
 
Dagens lydnadstävling då... också stolpe ut tyvärr då. Återigen inga konstiga ljud innan vi äntrar planen, men sen så hör Sting något efter sättande under gång, kommer inte direkt på inkallningen utan jag får säga kom flera ggr och rutan vill hon inte ut till... Jaja. På't igen om två veckor!
 
Sitt i grupp: 10p
Platsliggning: 10p - La sig på första kommandot! :D
Fritt följ: 7p - Vid sväng, snett sitt, sitter inte, position - Var inte alls med i början, eller jo. Med var hon. Men satte sig inte. Sen kom hon igång och det kändes bra. :)
Sättande: 0p - Står
Inkallning m ställ: 6,5p - DK - Fick säga kom flera ggr och sen gjorde jag DK även på ställandet. Helt ok ställande fick hon iaf.
Rutan: 0p - bryter - Hon vill inte gå ut pga ljudet hon hört... Ingen idé att tjaffsa.
Hopp apport: 5p - Kraftigt tugg vid sväng, sitter mycket snett - Assåå guuh! Massa massa tugg och satte sig liksom med sidan mot mina vader. Som fot fast bakom ryggen... Dummer!
Metallapport: 8p - Sakta åter 
Vittring: 7,5p - Tugg - Va? Inget jag märkte av ens. Hon höll den så fint. Eller hon höll den typ mellan hörntänderna. Haha! Men letade jättefint och trav in, höll den hela vägen. Jag gjorde ett dk med armen in. Men som sagt, jag märkte inget tugg utan jag är nöjd med hur hon gjorde momentet!
Fjärr: 5,5p - Flera DK, rör sig framåt, sätter sig före - Jao... Att sätta sig före mitt kommando (efter att jag kommit tillbaka) var något nytt...
Helhet: 6p
Summa 176,5p, ytterliggare ett 0 pris, plac 5/6.
 
Suck suck suck! Undra när det här ska vända? Hoppas till nästa tävling! Det är ju så dyrt att tävla numera att man vill ju gärna att det ska gå bra...
 
Nu taggar vi dock först och främst till agilitytävling! På fredag åker jag och Sting tåg upp till Örnsköldsvik för att bo hos Therese å Patrik och så är det tävling lör+sön! :) Ska bli så kul! :D
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0