Lydnad-och agilitytävling

Igår tävlade jag och Sting lydnad på Vallentuna BK och idag tävlade jag och Guiness agility hos Avesta HU. Eftersom jag inte bloggade igår kommer här ett inlägg om båda tävlingarna. :)
 
Först lydaden igår då.
Sitt i grupp: 10p
Platsliggning: 9p - dk ligg - Blir irriterad på dessa dk vid nedläggande... :P
Fritt följ: 6,5p - strul i sväng, släpper positionen, står i halt, långsamt sitt, för vid i helt om - Guuh, i början var det mycket trassel, men sen så blev det bättre! Usch....
Sättande u gång: 9p - något långsamt - Hon drog inget på transporten, som inte var kanonbra direkt.
Inkallning m. ställande: 7p - DK, tempo, avslut - Gav ett litet handtecken också. Sen hade hon ganska dåligt tempo, men så var det i uppförsbacke också. Haha! Och som vanligt så rundar hon mig (!), då satte hon sig inte heller... Mycket konstig idé det där.
Rutan: 0p - nosar, extra kommando, går ej in i rutan - Har jättebra fart ut till rutan! Men hamnar lite snett, börjar nosa. Men så slutar hon och jag gör en omdirigering, som hon påbörjar. Sen ser hon sig i spegeln och blir rädd... Vi har ju spegel på klubben men hon har inte reagerat där. Men den här var annorlunda, liksom inte slät direkt utan allt blev lite konstigt när man kollade i den. Ska testa på klubben lite med spegelträning nu ;) Typ testa skicka rakt mot spegeln.
Hopp apport: 0p - tugg, avslut, föraren bryter - Hon tuggar och ställer sig snett bakom mig, i och med nollan så väljer jag att ta ett steg och ta den ifrån henne. Det är liksom inte okej beteendet! Speciellt inte eftersom hon kan på träning nu!
Metallapport: 0p - tempo in, släpper, avlämnar ej föremål, föraren plockar ej föremål - Whaat?! Vad gör hon liksom...? Aja, hon släpper alltså den snett framför mig, vilket gör att jag inte får tag på den utan att röra fötterna = noll.
Vittring: 7p - tugg - Jättefint sök därute, men gaah för tugget! Blir inte klok på denna hund! :/
Fjärr: 6p - extra kommando, skall, flyttar 0,5-1 längd - Vissa skiften helt okej faktiskt! Men så var det ett som hon kom framåt en del på. Men skall blir det så fort jag får lägga till extra kommandon.
Helhet: 7p - struligt mellan momenen, ofokuserad - Ja, det stämmer verkligen! Inte riktigt med mig idag.
Summa: 171p, 0 pris.
 
Inte alls en bra tävling! :/ Men bara att försöka ta nya tag till nästa helg. Funderade först på om jag inte skulle träna något alls. Men sen fundera jag istället på att köra massa träning? Aah, vet inte vad som skulle funka bäst. Ska i alla fall se till att leta tävlingar så jag är anmäld till flera så det inte bara är den här tävlingen kvar. För jag vill verkligen få ihop sista 1a priset i år!
 
Nu till agilityn idag, uppstigning tidigt och sen iväg. Vi hade trevligt resesällskap idag i form av Isabelle å Ben som också skulle tävla! Tack för idag! :)
 
Först ut var agilityklassen. Kändes som en bra bana. Men jag klantar det på ett ställe och missar en tunnelfälla. Så han tar tunneln istället för slalom. Men han tog gungan och KF på balansen helt okej och slalom var så fint! Många andra saker var också bra! Riktigt bra släpp och tryck framåt! Sen hoppar han a-hindrets KF så det bara skriker om det ;) Jag gör om, och då segar han och gör inte ordentligt. Men men, bara träna mer inför nästa helg när det är dubblerat, så vi kör 4 lopp! :)
 
 
Sen hoppklassen och även den banan kändes bra. Hade dock svårt att bestämma mig vid slalom om jag skulle chansa och se om han skulle lyckas med den lite kluriga slalomingången eller om jag skulle dra ut på tiden och veta att han skulle lyckas genom att välja det andra sättet. Men jag testade det "svåra" alternativet och han satte det riiiktigt bra! :D UNDERBART! Hela banan flyter på väldigt bra, men så tar han ett hinder extra i slutet och återigen en disk får vi med oss hem. Men en härlig känsla om att vi är på väg åt rätt håll i alla fall! :D
 
 
Jag är alltså jättenöjd med Guiness idag! Kan inte vara mycket annat! Isabelle sa att flera i publiken sa nej när han diskade sig och att det var så fint annars, och en person (som jag inte vet vem det var) sa att det var synd på ett annars fint lopp. :) Känns kul att fler tyckte det var fint. Som sagt, är så nöjd! :) Duuktig lillplutt!
 
Ska ta och uppdatera hemsidan nu kanske med lydnadsresultaten Sting gjort och sen kolla om det finns briardresultat att uppdatera. Nu när jag har tid över! Skönt att vara hemma så pass tidigt ändå. :)
 
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

ni blir bara bättre och bättre !! riktigt snyggt slalom!! bara små saker ! nästa gång tar ni det!! kram!

2012-09-16 @ 19:50:55
URL: http://majazoro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0