Lite träning med Sting å Guiness

Åkte till klubben efter jobbet för att träna hundarna innan min agilitykurs. Började med Sting och lydnad.
 
Sittande: Jag gick och gömde mig och väntade i hela 2min och 18 sekunder. Längst hittills och hon satt så fint så! :)
Fritt följ: Gick kanonbra! Fanns en fotboll på planen som jag använde som störning. Men att bara gå förbi den störde ingenting. Då testade jag att sparka den lite framför oss när hon gick fot, duuuuktig! <3 Höll kvar positionen!
Metallapport: Både slät och med hopp, bägge gick bra. :)
Träapport: Gick jättebra med hopp apport!! Inget tugg och galopp ut OCH in!! :D
Vittring: Gjorde flera ggr, första gången släppte hon den, nästa gång bra! Sen testade vi att Susanne tog i dom andra pinnarna och Sting fick använda samma pinne som hon hämtat två ggr. Tog rätt! :D Wihoo! Duktig tjej! Dock lite tugg den gången.
 
Så nöjd med henne! :) Imorn kör vi förutom fritt följ även rutan, inkallning och fjärr.
 
Sen var det Guiness tur, det blev några handlingskombinationer och två långa tunnlar bredvid varandra, där jag dels tränade på att kunna skicka honom ut och ta tunneln bredvid fast jag inte var där uppe, samt att jag tog in honom mellan. Mycket bra! Sen låg fokus på kontaktfält! Och det går FRAMÅT! Han var riktigt riktigt duktig idag alltså! :D "Ner"-kommandot börjar sätta sig och han gör bra kontaktfält utan matskålen när jag påminner om neeer! :) Sen är det inte riktigt fuuuull fart ner, men det struntar jag i. Hellre då att han tar kontaktfältet och att han tappar ltie tid där, han är så snabb i övrigt ;) Haha!
 
Alla 7 kursare var på plats idag och jag tycker det flöt på bra och dom blir duktiga och duktigare. Så roligt! :)
 
Nu ska jag ta och sova, är sååå trött! Imorn bitti ska Sting få simma, lär vi gaaanska så glad skulle jag tro. Haha! <3
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0