Agilitytävling dag 2, Nordmaling BK

Så var det dags för dag 2 på Nordmaling BK.

Agilityklass först. Där hon först river långhoppet och sen tar ett skutt på mig och där jag slutligen missar(!) ett hinder så summa blir då disk... Mutter!

Därefter hoppklass A. Vi gör en nolla på hinder men får såklart tidsfel. ;) men kändes bättre i alla fall!

Sen strax innan vi ska gå och börja värma upp inför hopp B börjar det skjuta i skogen. :/ så Sting blir såklart rädd. Men vi kommer till startlinjen uppvärmda och redo. Eller Sting ville helst åka därifrån. Vi tar oss ändå runt på en vägran och massa tidsfel. Vägran tar jag på mig då jag släppte henne för tidigt istället för att stötta henne hela vägen när hon redan var lite låg.

Men jag är nöjd med henne ändå i helgen, hon har kämpat igenom varje klass med nästan maxade hinder och några småmissar har det varit men dom tar jag på mig. :) får se om vi åker och tävlar agility något mer i år eller om detta fick vara hennes sista helg för i år. Vill ju gärna samla poäng till årets agilitybriard... Får se som sagt. :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0