Otur IGEN!

Oj, inte hunnit blogga på hela veckan... men vi har tränat och träna lydnad, och det går så bra! :)
 
Idag var det då tävling igen, Strängnäs Lokala KK. Och som vanligt (undrar om någon med flit gör detta...) så kommer det något ljud som Sting reagerar på, denna gång i form av en liten smäll någonstans. När den kommer så står vi vid klubbstugan för att det är någon minut kvar till sitt i grupp och platsliggning. Har henne lös. Men så fort hon hörde ljudet så sprang hon in. :/ Fick nästan släpa ut henne. Försökte få upp kontakten. Men lyckades inte helt. På med koppel och in för gruppmomenten. Brukar ju inte gå in med koppel men hade jag inte haft det nu hade hon aldrig följt med mig. Men hon satt och låg kvar! Duuuktig! <3 Jättebra gjort av henne! Dock fick jag dra till med fler kommandon på läggandet eftersom hon var så låst. Vi hade egentligen nr 1 men domaren och dom övriga 3 tävlandena var snälla och lät mig starta sist sen så att hon kunde få ligga i bilen och försöka släppa det mesta av rädslan. Sen gjorde hon ändå bra ifrån sig med tanke på hur lost hon ändå var! Hon gjorde allting! <3
 
Här är betygen:
Sitt i grupp: 10p
Platsliggning: 8p - Flera DK - Stör mig lite på domare som inte skriver extra kommando när det är det. För DK var det ju inte egentligen. Bara flera extra kommandon. Jaja, ;) la sig inte direkt pga skottberördheten.
Fritt följ: 5p - Position, luftar, sitter ej, släpper, fuskar vinklar, DK-fot - Gick inte alls något bra. Men på något sätt tog vi oss ändå runt utan att hon stack iväg för långt. Men det var MYCKET luft. Men stundtals gick hon bra faktiskt. Surt när hon inte kan slå ner baken bara...
Sättande u. gång: 9p - Trampar något vid sättande - Duktig! Otroligt att hon satte sig med tanke på att hon knappt gjorde det vid fria följet! :D Kändes dock inte riktigt med i transporten.
Inkallning m. ställande: 7,5p - Tempo, sitter ej - Hon hade samma tempo bägge sträckorna (galopp, men inte full rulle) och gjorde ett jättefint ställande! Gjorde handtecken bara. Hääärligt! :D
Rutan: 7p - DK, tempo, DK vid halt, sitter ej - Hon sprang ut snett åt höger istället för rakt fram. Men hon riktade in sig självmant till rutan och gjorde ett bra stopp mitt i rutan! Sen fick jag tyvärr säga ligg två ggr och tyvärr strulade avslutet. Men så duktig att våga sig hela vägen ut ändå! :)
Hopp apport: 5p - Tuggar, DK, sitter ej - Gaah! Hon kom inte ens in fot med den! :/
Metallen: 6p - Tempo in, släpper apporten, sitter ej - Gjorde som hon brukar fram tills hon släpper och inte sätter sig. Annars så var hon duktig!
Vittring: 6,5p - DK ingång, släpper apporten - Hjälpte henne in, men knappt något tugg då istället, bra! Tyvärr släppte hon då. Men hon satte sig! ;) haha!
Fjärren: 0p - Flera DK, kliar sig, missar skiften - Mycket konstigt dömt... Då jag tänkte efter sen så fick jag bara det till att hon missade två skiften. Visst många extra kommandon fick jag ta till. Men men, enligt mig en godkänd fjärr med tanke på allt. Och det bästa! Inte alls mycket förflyttning! :D
Helhet: 6p - Tyvärr, är inte riktigt med - Nej, och jag vet ju varför. Ändå nöjd med tanke på allt och hur bra hon ändå kämpade! Tänk hur bra det hade blivit om hon inte lagt energi på att blir rädd för smällen! <3
Totalt 192,5, 3e pris (preciiiis!) och 2a placering
 
Jag ska anmäla till våran klubbs lydnadstävling den 28 oktober och hoppas på bättre resultat då! Men nu soova.
God natt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0