Lydnadstävling

Då stog jag och Sting på startlinjen för en lydnadsklass 3 start igen då. Denna gång kände jag mig inte alls nervös faktiskt! Utan kände mig ganska samlad och såg det mer som träning! Så rätta känslan hos mig, och Sting kändes faktiskt väldigt bra också. Pigg och glad men ändå inte för flamsig och virrig som hon lätt blir. Underbart!
 
Tyvärr räckte inte poängen hela vägen till 1a pris idag, men det kändes bra ändå och vi fick i alla fall ihop till ett 2a pris. :) Här kommer betyg och kommentarer från idag:
 
Sitt i grupp: 10p
Platsliggning: 8p - kliar sig, flyttar tassar - Så typiskt då!
Fritt följ: 7p - tappar pos, tränger v.halt, sitter snett stegförflyttningar, bra steglängd - Kändes faktiskt bra! Bättre känsla än vanligt, en gång flöt hon ut. Annars bra kontakt! Ang steglängden så sa domaren till mig efteråt att jag var den enda som tog riktiga steg i stegförflyttningarna utan fusk och att jag även gick på väldigt bra. Jättekul att höra sånt! :)
Sättande u. gång: 8,5p - tar några steg
Inkallning m. ställande: 8p - tappar tempo mot slutet, sitter ej - Fiiint ställande i alla fall! :D Men så saktar hon av en liten bit innan mig. Synd. Men funderar på om hon tyckte underlaget var för obehagligt. Vi körde på grus och det började frysa på och bli hårt, kanske lite vasst?
Rutan: 8p - extra kommando ligg, saknar tempo - Samma här, tempot ut inte det bästa. Men fint gjort av henne ändå.
Hopp apport: 6p - tuggar mycket, sitter ej vid avslut - Gaaah! Blir galen... och dessutom gick hon långt bakom mig å tuggade. :/ Men kom närmare iaf så jag kan kunde ta apporten.
Metallapport: 7,5p - tempo in, travar - Oj vad han drog på det. :/ Bra ingång i alla fall! :)
Vittring: 5p - tappar, föraren tar själv utan att flytta - Fint letande, gjorde mitt dk vid ingången. Lite lite tugg bara, verkade vara tillräckligt lite för att han inte skulle skriva upp det. Synd på avslutet.
Fjärr: 7p - Sitter ej, skäller - Massa extra kommandon och olika skiften gjorde hon. Haha! Så en hel del skällande också i och med det. För hon blir frustrerad när jag tjatar. Men wow! Inte alls speciellt mycket framflytt! Alltid något ju! :D
Helhet: 7p
Totalt: 233,5p, 2a pris, 3e plac av 10.
 
Jag är som sagt nöjd ändå! Några moment som skiter sig (hopp å vittring framförallt), och smågrejor i andra som hon SKA klara som gjorde att det inte räckte hela vägen. Men känslan var bra och det kändes som det viktigaste idag! :)
 
Här ligger hon med priset vi fick för 3e placeringen idag. :) Vi fick även en kexkartong. Men den gav vi bort då vi fortfarande har massa kex kvar. ;) Nästa tävling om en vecka i Knivsta. Hoppas jag hinner träna mer den här veckan så att ALLT sitter då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0