Dressyrtävling med Damien

Idag var det dags att tävla dressyr med Damien igen! :) Har varit så taggad hela veckan! Transporten gick bra tycker jag. Lite dumheter. Men in kom vi både dit och hem och inte så lång tid tog det. Det är som att han inte har riktigt koll på sin kropp vid lastning. Han hamnar lite snett och fel och då går det inte. Men så snart han kommer på rätt så är det inga problem.
 
Åter till själva tävlingen, idag var han lite spänd och då blir han hög i nacken och drar in nosen mot bringan tyvärr. Men stundtals gick han bra och inga avbrott i galoppen! :) Härligt! Poängen landade på 167p och 61,9% vilket är godkänt resultat (man brukar säga att 60% är godkänt). Känns himla kul att faktiskt komma över 60%-sträcket! Vi gjorde ju det även förra gången. Så det är kul! Vi ska försöka åka på nästa klubbtävling i dressyr också såklart! För det är kanonbra att ha något mål att träna mot för mig. Så då ska vi rätta till det vi missade på idag, vilket var smågrejor.
 
Ska försöka att kunna få lektion oftare och kanske åka till ridhuset lite oftare också så kanske han blir mer avspänd där. Även om han faktiskt skötte sig bra idag ändå! :)
 
Mamma filmade, himla bra att se! :) Så varsågoda, ni får också kolla.
 
 
Nu är jag riktigt baksugen, får se vad jag bakar för något...
 
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

va duktiga ni är :D !!

och sit fina lopp med guiness :) va duktig han blivit på slalom :)

2012-11-04 @ 21:43:25
URL: http://majazoro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0