Agilitytävling med Guiness

Dags för oss att stå på startlinjen igen! :) Taggade och båda banorna kändes bra!
 
Först ut agilityklass 1. Tyvärr missade han kontaktfälten på både balansbommen och A-hindret! Och jag gjorde inte om fast jag förut sagt att om han inte gör rätt beteende så ska jag göra om. Men jag kände att jag ville inte bråka riktigt... Kändes som att det skulle vara bättre att få en bra känsla istället. Får försöka träna ännu mera helt enkelt! Men i övrigt gjorde han ett mycket mycket fint lopp! Hindrena låg på bara 45cm, så inget rivet hinder och slalom gjorde han kanooonfint! :D Han hade snabbast tid av alla, trots några snurrar. Så om inte OM hade varit hade vi vunnit alltså. ;) Vi kom 7a nu istället. Men är så nöjd!
 
 
Sen hoppklass 1. Han fick tyvärr en rivning. Jag gjorde inte som jag skulle. Dvs sticka direkt när jag skickat honom över hinder nr 3, för att hjälpa honom att få en rät linje till nr 5. Alternativt valt en annan handling kunde jag ha gjort. Men men, nu gjorde jag som jag gjorde. Han gjorde så gott han kunde och då la han inte riktigt fokus på att hålla reda på tassarna. Ganska kraftig sväng tillbaka mot slalom där han flöt ut, men fick ingen vägran och sen var slalom inga problem - hääärlitg! Mot slutet gjorde han en konstig snurr efter ett hinder... var som att han läste bakombyte men det var inte alls något sånt... märkligt. Aja, med 5 fel slutade vi på en 8onde plats, och hade kommit 2a utan dom. Så känns ju ändå kul att han ändå har topptider. Nu ska bara felen bort också.
 
 
Himla nöjd med honom idag, fokuserad! Dessutom ingen disk! :D Wihoo! Nu ikväll tog vi en promenad på 6,7km, dels för att lämna hem Guiness och för att Sting skulle få en ordentlig promenad efter att bara varit hemma. Eller snälla mamma hade gått en promenad på 50min med henne. Men hon fick ingen träning igår och inte idag, så får kompensera med lite längre promis. :) Och hon var riktigt pigg och framåt! Ville busa med Guiness titt som tätt och sen när vi lämnat honom gick vi en väg där jag kunde släppa henne. Och oj vilket springfnatt hon fick! Heeeelt galen! Var knappt så benen hängde med! Hahahaha! Bushund! <3 Tror att någon försökte tala om för mig att hon vill träna kanske? ;)
 
Så får kanske bli ett litet innepass med något nytt trick eller så ikväll...
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0