Träning med Emelie

Ledsen att det blir så få blogginlägg nu mot förr. Får försöka bättra mig. För tränar det gör vi, lite granna i alla fall! :) Men idag blev det ett ordentligt pass. Träffade Emelie med Ernie, Ginza å Chili på Gröna Dalens grusplan strax efter 12 idag. Kvart i 3 kände vi oss nöjda, och tiden hade bara sprungit iväg! Riktigt riktigt trevligt och väldigt välbehövligt!
 
Jag och Sting tränade mycket på att gå in på plan, få vittringspinne och köra fritt följ utan att bli helt lost. Började själv litegranna med fot och hon gick så bra. Sen gjorde vi ett test och jag tappade henne direkt i fria följet..! Då blev det en lite paus. Jag funderade och frågade då Emelie om jag gjorde något annorlunda. Vi båda kom då fram till att jag troligtvis blir mer spänd/stel/allvarlig när "det gäller". Något jag själv funderat på och på senaste tävlingen försökte ändra på. Så vi började om, vi blev inkallade på plan, fick pinnen och Emelie rabblade allt och när hon sagt "framåt marsch" så sprang jag och Sting av plan och jag belönade henne. Nästa gång gick hon (och jag) in på på plan med helt annan attityd och det gick aaaasbra! :D Fullt fokus hela vägen fram. Tappade henne inte i fria följet och jaaa, så himla bra helt enkelt!
 
Vi körde även en inkallning, bra ställande. Lite lågt tempo kanske, men det bryr jag mig inte om just nu med tanke på att jag knappt fick stopp på henne förut. :)
 
Rutan var inga problem den heller, jättefint!
 
Tränade även på träapporten och då även med Emelies, gick bra och mindre bra. Något litet tugg ibland men överlag så går det ändå framåt tycker jag. Helt stabilt är det ju inte ännu, och det beror ju på att vi inte hunnit träna supermycket. Det roliga var att hon flera ggr galopperade in! :D
 
Vittringen gjorde vi en gång, fint nosade och tog rätt pinne. Lite tugg dock. Men inte alls galet mycket.
 
Gjorde även lite fjärr, på kanske 5-7m avstånd. Men flera bra skiften!
 
Allt går åt rätt håll, och den här träningen var precis vad vi behövde! Flera sånna tillfällen hoppas jag på, för det är ju detaljer vi är nere på, så det blev fler men kortare pass för hundarna, vilket ger mycket mer! :)
 
TACK Emelie för ett trevligt träningspass! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0