Lydnadstävling

Så stog jag och Sting på startlinjen igen för lydnadsklass 3, denna gång på Knivsta BK. Även denna gång åkte vi utan 1:a pris. Men några moment gjorde hon faktiskt riktigt bra! Och jag hade en del fokus på att ha henne med mig mellan momenten också. Att gå in på plan gjorde hon jättebra! Men tyvärr tappade jag henne efter att vi fått vittringspinnen, för då skulle vi byta plats. Synd! Men in på sitt i grupp och platsliggning hade hon fullt fokus på mig!
 
Sitt i grupp: 10p
Platsliggning: 10p
Fritt följ: 5p - tappar position, sitter ej, dk, tappar uppgiften - Uschaaa! Trots att jag försökte gå in med annan attityd blev det nog inte riktigt så som jag tänkt mig. Men stundtals gick hon bra! Men sitta, nej inte i varje halt... suck! En gång fastnade hon med att nosa på en sågspånsfläck också. Mutter!
Sättande: 0p - lägger sig - Whaaat?! Vad gööör hon? Skumt...
Inkallning: 9p - Han skrev inget, men när jag frågade på prisutdelningen så sa han att bättre tempo önskas. Ändå tycker jag nog att hon hade hyffsat bra tempo idag, och guuuh vad fint ställande i alla fall! :D Underbara hund!
Rutan: 0p - Även här ingen kommentar, men hon hittar den inte. :/ Ingen annan i klassen hittade den heller. Det var lite dimmigt, och det var högt gräs bakom rutan. Så jag tror att den var svår att se för dom idag, eftersom rött blir som grönt för dom och i och med att bakgrunden också var upphöjt kan det säkert ha blivit svårt att urskilja konerna. Jaja, hon brukar inte ha problem i alla fall!
Hopp apport: 6,5p - dk, tugg - Märkte att hon tänkte börja tugga lite, så försökte hjälpa henne att tänka på annat. Men gick inte helt. Men fick in henne fot i alla fall! :)
Metallapportering: 0p - tempo, släpper - Och jag bröt skulle man nog kunna säga.  För hon var väldigt tveksam in med den, verkade tycka att den smakade äckelpäckel. Fick henne att ta den igen i alla fall, men sen släppte hon den igen vid mina fötter?! Då var det ingen idé att be henne ta den. Så jag tog den innan TL sa att jag skulle det. Onödigt att stå där och vänta, 2 nollor hade vi ju redan. Vad gör det om vi får en till. ;)
Vittring: 7p - tugg, dk - Hjälpte till lite på väg in, hon tuggade inte sönder den totalt i alla fall! :) Utan det var lite lätt tugg. Kom hela vägen in med den utan att släppa också!
Fjärr: 6p - dk, många kommando - Ååååh sååå synd!! Hon gör en KANONfjärr! Inget skall och inget framflytt, gör skiftena på mitt första kommando. Men sen när det ska bli sitt-stå, så låser hon sig totaaalt på något längre bort. Hör inte alls vad jag säger. Upprepar mig många ggr, till och med "Sting, ståå". Till slut kollar hon på mig, utan ansats att göra något skifte. Upprepar då "stå" och då ställer hon sig... suck! Hade varit kul att se vad vi skulle fått på fjärren utan låsningen. Men jag är supernöjd ändå! För sån fin fjärr har hon inte gjort tidigare! Träningen i veckan har alltså gett resultat kanske?
Helhet: 6p
Totalt ynka 164,5p, 0 pris, 3e plac
 
Jag är nöjd med 10-10 på sitt å plats, sen supernöjd med inkallning och fjärren (trots lågt poäng pga låsningen)! Sättande, rutan och metall vet jag att hon kan göra bättre! Men något gjorde att det inte ville sig idag riktigt. Forsätta med träning på kommendering och tugget så har vi det här i hamn! :)
 
Snart blir det nog sängen faktiskt! Skulle vara skönt att komma i säng tidigt för en gångs skull. Imorn blir det lång dag på jobbet, 9-19, för imorn ska jag hålla en inkallningskurs på jobbet kl 18-19. Spännande, jag hoppas det går bra! :)
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0