Lydnad-och agilityträning

Länge sen jag bloggade efter träning nu. Har inte haft lust/tid/ork... ;) Men nu så tänkte jag skriva lite hur träningen idag gick. Började med lydnad med Sting.
 
Fick en kommendering på ingång på plan av Susanne. Gick jättebra! :) Fullt fokus på mig! :) Sen kom tyvärr en dov smäll någonstans ifrån, troligtvis från Kungsängen-hållet då det skulle vara övningar där idag. Men det var också den enda. Onödigt! Sting gick från att ha varit astaggad och riktigt bra till att inte vilja röra sig. Men hon flydde inte faktiskt! Men det gick inte att träna vidare. :/
 
Men jag valde att sätta mig på marken och se om hon bjöd på någon typ av beteende, för sånt har vi ändå gjort ganska mycket så det känner hon igen, och det är ju inga krav alls. Och lite började hon göra i alla fall. Sen fick hon leta godis på marken (litet område så det blev lätt). Och så körde jag slalom mellan benen och om, och då kände jag att det började lossna! Sen skulle Susanne gå iväg på toa och då lät jag Sting vila lite i huvudet, för sen när Susanne kom tillbaka sa jag "men titta vem som kommer nu då" och hon blir ju alltid glad när Susanne kommer och även denna gång och rädslan var bortblåst! :D
 
Vi körde budföring med Sting för att låta henne göra något extra kul och "bara" springa. Hon tycker det är riktigt roligt, och hon är så duktig också! 55m fick hon springa, inga probem! Skulle vara så kul att testa rapport med henne, för jag tror hon skulle tycka det var jättekul! :) Lite trist då bara att vi bara kan tävla apellklassen eftersom det kommer skott från lägre.
 
Efter budföringen tränade vi på hopp apport med mycket belöning från skålen för att fortsätta på det enkla temat efter rädslan. Superduktig! Därefter samma tänk men med metallapporten (med hopp) och tänka sig! Det blev galopp in till slut! :D Wihooo! Duktig tjej!
 
Därefter byggde jag upp en hoppteknikkombination till Guiness och Sting var jättesugen på att köra. Så en gång fick hon köra och var så nöjd så! :) Guiness hoppade dom två sista hindrena samtidigt i början, så jag längde avståndet för att han skulle ta ett steg emellan också. Sen kortade jag ner igen, då skötte han sig! :) Duktig! Avslutade med kontaktfältträning på balansen och det var riktigt fint! Testade att lämna i sidled och framåt. Braaaa!
 
En bra träning ändå idag. :) Imorn tror jag det bara blir något här hemma. För först är det jobb, sen till stallet och sen kommer lilla Vera (bc-valp) hit. För hon ska få vara här till på söndag. Ska bli mysigt med valp! :D Längtar till min egna lilla valp (briard dock ;)) kommer! Det är ju ett tag kvar.
 
Bjuder på en bild från gårdagens träning då Sting och Guiness var lite roliga. Jag sa slalom till Sting men Guiness kom efter. Så såklart gjorde vi om så vi kunde filma! :) Sööötingar!
 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0