Jag hatar snöööö!

Efter den här dagen är jag 150% säker på att jag fortfarande ogillar snö och vinter lika mycket som sist vi hade snö...
 
Först och främst kommer jag inte in i bilen, nyckeln går inte att vrida. (samma sak igår) Så bara byta bil. Sen får jag köra extra sakta för att det är blåsigt, snöigt och massa bilar. Och jag hatar att köra i sånt väder! Kommer till jobbet 5min sent och såklart är det en hund som väntar, brukar aldrig annars vara någon där redan 6.30 (dom mornar jag öppnat i alla fall).
 
På eftermiddagens första promenad halkar jag till på ett ställe, andra promenaden halkar jag till igen på samma ställe. Men har lyckats stå upp bägge gångerna, men strax efter halk nr 2 så halkar jag igen och ramlar ihop... mutter! Hundarna drog ingenting utan var så snälla, och när jag ramlade stog dom bara kvar och undrade väl vad jag gjorde på marken. Snälla hundar iaf!
 
Sen på väg hem åker jag en annan väg (eller tänkte i alla fall...) sista biten från motorvägen. Det är först en liten backe, sen svänger man höger upp för en lite brantare backe. Men så ser jag en bil komma, så måste stanna i den första backen. Vilket inte var så bra, för när jag sen ska köra vidare så spinner däcken bara och sen börjar bilen glida bakåt, funkar inte att bromsa. Paniiiiik!! Nedanför är alltså en större väg och sen åker... Tankarna kommer snabbt om att jag kommer väl bli påkörd eller något. Men mitt undermedvetna gör något smart, jag rattar runt så jag svänger runt, nära på att backa in i ett träd. Men lyckas undvika det. Bilen stannar och jag kan bara svänga vänster och ut på vägen. Jag har alltså gjort helt om (på en ganska smal väg ändå) och åker sen hemåt... Lite skakig.
 
Skynda sen iväg till stallet för att hinna rida innan jag och Sting skulle träna på klubben tillsammans men Jessica å Triss. Kommer dit, och man får fortfarande inte rida på banan... Vilket betyder att jag inte behövt stressa! Man får inte rida på banan för att den ska frysa nu först för att inte bli knögglig... Ännu en anledning till att inte gilla vintern/snön! Jag kan inte rida ens! För ute på vägarna är det för halt! Fast hade nog försökt om jag visste att jag inte fick rida på banan för då hade jag ju haft kläder efter det.
 
Inga fler missöden sen faktiskt! Sting går riktigt bra på träningen! Supertaggad inför imorn! :) Men måste komma ihåg att det är en helt ny situation för henne. Tävling i inomhushall. Ska bli spännande och se hennes reaktion.
 
Nu är det mat och filmtajm! :) Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Läskigt med bilen men tur att det gick bra! Hoppas att du inte gjorde dig illa när du halkade.

Saknar dig!
Puuss o kraam

2012-11-30 @ 20:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0