Hopptävling med Damien

Idag var det tävling för mig och Damien igen! :) Denna gång i hoppning, 60cm.
 
Han kändes pigg och glad. När första språnget skulle tas på framhoppningen tror jag han blev lite förvånad att vi faktiskt skulle hoppa och jag fick jobba för att han inte skulle springa förbi. Nästa gång var det ordentligt tryck i honom och det var ingen tvekan alls! Så duktig! Inga rivningar eller stopp på framhoppning.
 
Blev heller inga stopp när vi red banan heller! Inte heller några rivningar! :D Vi dubbelnollade alltså och jag är riktigt riktigt nöjd! Blev några avbrott till trav, och några få hinder travhoppandes. Men ville inte puscha på honom att hinna fatta galopp. Bättre att han lyckas istället! Blev även lite snabbare tempo och lite snävare vägar i omhoppningen. Längtar såå tills galoppen utvecklas ännu mer så han orkar hålla den även i svängarna. Men han kämpade på riktigt bra!
 
Nästa gång satsar vi på att rida även 70cm! Här kommer en film från idag:
 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0