Damien & jag 1 år

Tiden går fort! I söndags, den 4 november, var det 1 år sen jag red Damien första gången! Han har utvecklats något enormt under det här året tycker jag! Även om vi fortfarande har en del att jobba på. Men han är så himla rolig att rida då han verkligen vill göra rätt och försöker så gott han kan! :)
 
Vi kunde inte ha firat våran 1-årsdag bättre än vi gjorde i söndags. Vi red privatlektion och han gick riktigt bra! Tack Ilona för att jag får rida fina, urmysiga Damien! Och tack till Camilla Hinas som hjälper oss i ridningen nu. På söndag blir nästa pass och jag längtar! :)
 
Vad har vi då gjort under 1 år?
- Ja, dels så har galoppen utvecklats jättemycket! Från att inte ens kunna galoppskänkeln när jag började rida honom till att faktiskt fatta galopp direkt och kunna börja jobba i galoppen nu! :) Men än finns mycket mycket kvar innan det är heeelt bra.
- Det visade sig att han inte var hoppad uppsutten innan, men det har vi gjort, och han älskar det! :) Dock har det inte blivit så mycket då sadeln inte varit perfekt för det. :/
- Eftersom han inte gjort så mycket innan har han även fått känna på hur det är att bli klippt. ;) Klippmaskinen var allt liiite läskig. Men han var sååå duktig, jag lyckades ändå klippa själv! Vilket visar vilken snäll häst han är!
- Han har åkt transport, jätteduktig!
- Han har varit i ridhus för första gången i år.
- Vi har tävlat hoppning, 60cm - VINST!
- Vi har tävlat dressyr, LC:1 x2 - 63,70% i debuten och en 2a placering! 61,90% på andra tävlingen, även då en 2a plats, men bara en placerad. Så himla kuuul! En tredje tävling väntar om 1,5 vecka!
 
Det är väl lite av det vi åstadkommit. :)
 
 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0